Somliga går med trasiga skor…

Säg vad beror det på?

Gud fader som i himmelen bor kanske vill ha det så?

Nej, jag tänker inte gnälla. Igen. Jag tänker inte heller försöka lista allt som är positivt med livet, landet eller välfärden.

Jag pluggar. Eller ja, vi har haft basgruppsmöte för att omstrukturera lite bland de som kan plugga dagtid, de som kan plugga kvällstid, de som föredrar det ena och de som jobbar och måste ha det andra.

Jag ogillar förändringar, även om förändring—>utveckling.

Men det blir nog bra. Bara vi börjar följa tråden. Eftersom vi utbildas på gruppkommunikation och dess progress borde vi ju enkelt identifiera både våra egna och de andras roller.

Fast det blir lätt abstrakt. Det man läser översätter man inte i det egna livet? På agendan ligger ”editerad text för färre sökmotorträffar.”

Japp.

Känns som ett jäkla flum. Men hade jag velat ha glasklara uppgifter hade jag fått bli matematiker fick jag höra igår. Beteendevetenskap ÄR flum.

Och svaret på frågan är: 42. Eller ”Det beror på.”

Och jag går i mina trasiga skor. Äter kålpudding till lunch och middag. Gröt till frukost. Nyttigt som fan.

Men inte särskilt kul.

Något jag lärt mig i sommar (och höst, i glappet mellan sommarkurs och programkurs) är att det jag trodde var min gräns faktiskt inte var det.

Att välja mellan ”vill ha” och ”behöver” trodde jag var att leva på existensminimum.

Jag hade fel.

Det finns ytterligare ett steg på den skalan.

”Behöver” eller ”Klarar mig inte utan”.

Sepåfan. Det blev lite gnäll trots allt.

Men jag har fått hjälp. Det är jag tacksam för.

Kommentera

