En dag – ett liv…

Eller hur han nu sa… Hampus pappa. Ja, i den vita stenen. Hampus och Fideli. Skomakarns unge.

Dagen har gått fort – och jag har gått mycket. Fluffet var här och han hittade en alldeles egen svampplockare i skogen, tänka sig. Duktiga han!

Jag har läst. Läst och läst och läst. Pedagogisk filosofi. Lärande och kulturella redskap. Introduktion till pedagogik. Osv. Några kursböcker från första terminen använder vi igen – det är bra.

Den som fattas nu har jag äntligen beställt.

Jag ska parallellt med läsandet reflektera över min pedagogiska grundsyn. Det ska jag blogga om. Inte här då, utan på högskoleportalen.(Det ingår i reflektionen över vad vi läser)

Det är roligt, faktiskt. Även om det är många parallella saker som sker. Struktur!

Förutom att läsa så ögonen blöder har jag promenerat med hundar, lämnat ifrån mig saker jag glömt och promenerat med granntant. Effektivitet!

Jag är övertygad om att hjärnan fungerar bättre om kroppen får röra på sig. Japp.

Och jag saknar.

Jag saknar så det värker.

Om saknad kunde jag skriva en bok.

Men livet – här och nu. Lever, andas, existerar. Fokus. Mindset. Framåt. Vackra ord, visst?

Bara för att man har allt betyder det inte att man är lycklig. Men man är lyckligare när man har än när man är utan.

Kommentera

