Måndag…

Inatt blev jag skrämd. Som fan.

Jag är normalt inte lättskrämd. Men nån idiot hade tagit sig upp på trappen till min balkong och stod där och tittade in. Det var hunden som reagerade, han kom in till mig i sovrummet och vankade, orolig. Jag tänkte han behövde ut så jag tog på mig morgonrocken och skulle släppa ut honom i trädgården och när jag kom till köket så ställde han upp och vrålskällde.

Jag såg och hörde någon snubbla ner från trappen fort som fan och han välte en kruka på vägen ner.

Jag släppte inte ut hunden för att kolla om han försvunnit men i morse kollade jag om nåt var borta eller så. Grinden stod öppen och en kruka var omkullvält, inget mer.

Frågan är om han gick fel, eller om han trodde det var öppet så han kunde stjäla nåt, eller om han hade något annat skummare syfte med sin vistelse på min trapp. Visste han att det var MIN trapp eller var det random balkong han försökt ta sig in på?

Jag vet inte.

Det jag vet är att det är tur att jag har min fina pärla. Han gjorde sitt jobb. Duktiga, fina Pärlan! ♥

Troligen hade han hört snubben (det var en karl, det såg jag trots jag bara såg siluetten av honom) i trädgården och då kommit och väckt mig.

Men fy fan för att tända i köket och se en karljävel på balkongtrappen, jag höll på att kissa på mig både av synen och av hundens ”FÖRSVINN ELLER SÅ DÖR DU PLÅGSAMT!”-skall bredvid mig…

Älskade pärlan.

8 svar to “Måndag…”

  1. Christopher Says:

    Usch, vad obehagligt! Fina Pärlan!
    Jag gillar Nemi-strippen…🙂

  2. Ch: Ja, det var lite scary. Men jag har ringt till länsman och de har gjort en minnesanteckning på det så ifall det händer igen vet de att det inte är första gången. Och ja… Nemi-strippen är klockren! (som alltid)

  3. Granntanten Says:

    Det är inte klokt vad han är bra! Han kan faktiskt allt! Ja, utom slalom då =)❤

  4. Granntanten: Ja, det är tur att de inte vet hur soft han egentligen är. ♥

  5. nä fy f-n va äckligt! *ryser* Gott att ha pärlan och gott att pärlan är av den tüska rasen, bara det kan ju få äckelpäcklet på trappen att tänka efter före nästa gång.
    Hånglade med en tüsk för ett par helger sen. En ståtlig gosse som var militär. Hans sällskap sa att jag fick hälsa och tüsken tyckte det var ett trevligt initiativ och pussades villigt *S* Givetvis passade jag på när F var upptagen med annat *S*

  6. U: Ja, det som retar mig nu är att jag låter det påverka mig till ikväll och jag har dragit ner alla persiennerna.😦

    Att hångla med en stor tüsk müskelpojke är inte det sämsta, minsann! Tur du gjorde det i smyg så inte F blev sotis! *S*

    Kommer ni ”hemåt” nånting i höst? Pärlan är hemskt ohånglad påstår han. (Jag påstår att det beror på att han är koprofag)

  7. Hösten ser mörk ut på ostkusttrippar. Det ska jobbas och skrivas uppsats, men hittar vi en lucka drar vi oss nog tvärs över landet en vända🙂

    Hälsa tüsken att han får hålla sig till hångelvänlig-diet om det ska bli nått *S*

  8. U: Hehe, granntanten brukar mata honom med halstabletter… Kanske ska införa en ask Tulo om dan i dieten? 😆

Kommentera

