Jag är avundsjuk.

Jag har skrivit det förut.

Och det är ingen vacker känsla. Alls. Jag skäms över den. Jag vill också ha. Allt. Extra allt, fanimig?!

Nej, jag missunnar ingen något. Inte ens lite. Inte ens dem som är födda med silversked och alltid åkt räkmacka genom livet missunnar jag det de har. Låt dem ha det.

Men jag vill också ha!

Just nu sitter jag och surar över mitt förlorade Wii. Eller, inte MITT förlorade Wii, då… Utan prinsens. Som jag sparade till och köpte åt prinsen men blev blåst på. Jag fick varken Wii’t eller pengarna tillbaka.

Jag läser om hur kul folk har med sina Wii. Och vill också ha kul med det.

Jag hör om resor folk beställer eller har varit på. Saker som köps, både på impuls och efter noggrant tänkande. Fina saker som jag också behöver (eller vill ha?)

Japp.

Jag är avundsjuk. På kärlekslycka, på resor, på prylar, på… uh.

Och det är jag inte stolt över.

Alls.

Jag försöker. Varje dag, en dag i taget. Att förändra mitt liv och framtid. Så jag också kan.

Skaffa allt jag vill ha. Och behöver.

Extra allt, fanimig.

6 svar to “Jag är avundsjuk.”

  1. anna Maria Gustafsson Says:

    Via blocket?

    Vilka sunkiga människor det finns=(

  2. Anna Maria: Nej, inte via blocket. Det var en god vän som jag litade på. Numera har vi ingen kontakt.😦

  3. anna Maria Gustafsson Says:

    Ska jag skicka Jörn på honom…eller henne, han kommer ju ner till Oskarshamn snart.

    Fy vad arg jag blir!

  4. AM: Det hjälper inte. Personen bor inte här i stan.

  5. Usch, och jag som trodde personen var okej. Jag trodde verkligen det.
    Och jag blir så förbannad, när denne VET hur du kämpar för att få vardagen att gå ihop från första början. Jag önskar jag kunde göra något.

    Kan man inte anmäla sånthär? Du har ju både telenr och adress till personen? Känns så fruktansvärt när det var nån du trodde du kände och litade på. Hade väl inte gjort lika ont, inte varit ett sånt svek om det hade varit nån random snubbe från blocket…

    Personen har alltså fortfarande inte kontaktat dej för att ge dej Wii’et eller pengarna tillbaka? Sa denne inte att han skulle göra det sist vi pratade om det här?

    Jag blir så fruktansvärt sur!

  6. Tulle: Personen ”erkänner” sin skuld till mig men säger sig inte ha möjlighet att betala än. Utan gör det ”sen”. När ”sen” är vet jag inte. Om det ens kommer hända.

    Det är inte förlusten av pengarna som är värst, även om det känns. Det är att jag litade på.

Kommentera

