Sunday, blues…

Seg seg seg är knäcken i mitt huvud, seg seg seg är humöret som jag har… *parodierar känd barnsång*

Jag har inte gjort många knop idag.

Men jag har ändå knåpat ihop lite skolarbete, en reflektion över sociokulturellt lärande är inlämnad. I tid, I might add.

För övrigt blev jag bjuden på pizza och cola hemma hos sessan idag, hon ansåg mig behöva det? Förstår jag inte. Jag har inte varit särskilt bakis, alls.

Bara trött. Och seg.

Tanten är för gammal för att ge sig ut om nätterna med alkohol i blodomloppet. Så är det bara. Numera tar det lång lång tid att återhämta något som inte alls var ett problem för sådär eh… ett tag sen?

När man kunde gå direkt från efterfesten via badrummet för en snabbdusch och tandborstning till arbetet för att arbeta en hel dag, powernappa på eftermiddagen och vara snygg, skön och lira igen sen på kvällen…

Man är liksom ingen ungdom längre.

Men min reflektion blev klar i tid. Bara en sån sak?

För övrigt så var det allt för länge sen jag lyckades stjäla en minut. Det känns tomt.

Och imorgon kommer prinsen. Äntligen. Då är det barnvecka, normvecka, då är livet komplett igen. Som jag saknat liten prins. ♥

We’ll run till we drop, baby we’ll never go back
Will you walk with me out on the wire
`cause baby Im just a scared and lonely rider
But I gotta find out how it feels
I want to know if love is wild, I want to know if love is real

Someday baby I don’t know when were gonna get to that place
Where we really want to go and we’ll walk in the sun
But till then tramps like us baby we were born to run

2 svar to “Sunday, blues…”

  1. Jag minns min ungdom..när Linda och jag gick ut onsdag, fredag & lördag + jobbade heltid en hel sommar. Vi var ute jämt. Dock inget barhäng på den tiden utan det var 22.05-0145 på dansgolvet som gällde. Ev pinke- alt. isvatten pauser var när det var tryckare – inte vi var intresserade av. Nu orkar jag knappt vara vaken längre än 22..

  2. U: Jamen precis. Vi orkade allt. I lördags var det jag som gäspade före midnatt, otänkbart! *S*

Kommentera

