Im a bitch, Im a mother…

Fast idag mer mother än bitch, faktiskt.

Ljuvliga morgon! Fast jag blev väckt vid sex och inte kunde somna förrän sådär ett, halv två… (Det bäddar för bitch-mode, men icke sa nicke)

Liten prins var utsövd, utvilad, pigg. Han fick gå upp själv en stund först, så mornade jag mig. Men inte för länge, då svälter små prinsar ihjäl… Gröt och macka och vitaminbrus och prinsen är nöjd.

Kaffe med mjölk och mamman är också nöjd.

Det var gott om tid för morgonbestyren och därför kunde mamman inte låta bli att som en zombie valla runt ungen i lägenheten för att överfalla med en plågning när zombien inte lyssnade på gällande regler som ”pax i mammas säng”. (Zombies har jäkligt dålig hörsel och begriper inte så mycket?)

(Plågning förresten – det är att kittla där man kommer åt tills ungen skriker om nåd under skrattkramper)

Den som här kommer påstå att zombie-liknelsen är slående före klockan halv åtta får sluta läsa bloggen from nu – alla får inte vara med. (Det är samma demokrati i min blogg som det är i fackförbunden som utesluter SD-anhängare, funkar det för dom funkar det för mig…)

Ja, jag var ironisk. Nej, jag tycker inte man ska uteslutas pga sin politiska hemvist. Ja, jag tycker man har rätt att få rösta på vad man vill. Nej, jag tycker inte man ska åsiktskorrigera folk. Ja, jag tycker att det är nog med hetsjakt på oliktänkare, hur var det nu? ”Vi gillar olika”?

Men bara om alla är tillräckligt lika, alltså. Jag citerar mig själv:

”Alla är lika mycket värda men vissa är mer värda än andra och somliga är inte värda lika mycket som de flesta?”

(Sepåfan, jag fick med lite bitchande ändå.)

4 svar to “Im a bitch, Im a mother…”

  1. Granntanten Says:

    Jaha. Då blir väl detta sista gången jag läser din blogg då. Liknelsen är slående. Slår man upp zombie så hittar man en bild på milou klockan 07.00. *asg*

  2. Granntanten: (Tror jag ska förkorta dig till GT efter helgen, haha!) Nu var du dum! Jättedum, faktiskt. *snif* Och du ska vara min kamrat?😥

    Tur jag tycker om dig ändå! ♥ (Förresten har jag SMÅ ögon på morgonen, zombies har stora ögonhål. Sådeså! ;))

  3. Granntanten Says:

    Hihi. Jag tycker om dig också!❤

  4. Granntanten, jag läste kanske detta försent men jag är benägen att instämma. *FLIIIN*

Kommentera

