Matvanor…

Ibland är det svårt att hålla masken i samtal med små barn.

Igår när vi käkade mellanmål här hemma säger prinsen: ”Jag har druckit kärnbränsle.”

Jag: ”Vad sa du?”

Han: ”Jo, jag har druckit kärnbränsle i skolan idag.”

Jag: ”Jaså?”

Han: ”Eller… vad hette det… kärnmjölk! Vi har gjort smör.”

Jag: ”….”

Jag: ”åh, vad spännande. Var det gott?”

Han: ”mmm… vi smakade smöret på salta kex också. Människor har haft kor som husdjur i tolvtusen år.”

Jag: ”Det är ganska lång tid.”

Han: ”Ja, hade ni kor när du var liten också?”

Jag: ”….”

Jag: ”ja, det fanns kor när jag var liten också.”

Undrar om han ska få nån veckopeng på lördag?

5 svar to “Matvanor…”

  1. Christopher Says:

    Klart att han får veckopeng! Han har ju inte, likt mina killar, frågat om det fanns dinosaurier när jag var ung…😀

  2. Christopher: Det har han. Förut. ”Vad hade du för dinosaurie som husdjur, mamma?”😈

  3. Han är rökt. Rakt av. *asg*

  4. Christopher Says:

    Ja, vad HADE du för dinosaurie egentligen?😀
    AJ!! AAAJJJJ!!! Slå inte så hårt!

    Fåglar är dinosaurier! Fåglar! Lägg undan piskan, snälla….?

  5. Christopher: Haha, you wish!😉

Kommentera

