Mobiltelefonielände…

Japp. Min mobiltelefon funkar inte som den borde.

Ända sen jag fick hem den från service så har skärmen varit knäpp. Den har pixelerats i grönt och rosa, rullat och den har varit svart när jag öppnat. Inte hela tiden, men mer än hälften av gångerna. Och när det börjar är det svårt att få det att sluta.

Dessutom är det ännu glapp i kontakten, inte lika mycket men tillräckligt för att headset och datakabel ska hacka. Ska det inte vara så att man får en förbättrad produkt när man lämnat på service?

Det lutar åt att jag måste gå tillbaka med den idag. Jag är inte överdrivet sugen på det, fjorton dagar till med hemsk lånetelefon lockar inte direkt.

Jag köpte mobilen för nästan två år sedan (november 08) och det kan ju vara så att den faktiskt börjar ge upp, men det ska iaf inte fungera sämre och ha ett NYTT fel när den kommer från service.

Så jag ger det en chans till. Dels att göra om och göra rätt på kontaktproblematiken, dels att fixa skärmen som faktiskt fungerade utmärkt när jag skickade luren till verkstad förra gången.

Samtidigt tror jag att jag måste kika runt efter en ny lur. Fast jag inte är sugen på det, jag hade tänkt få ner mina telefonkostnader litegrann.

Update: Jag lämnade in luren och fick en huawei-lur som utbyteslur och jag säger bara huuuua… vill inte. Inget headset till heller. Jag kikade lite på ett par nya telefonmodeller, jag tycker trots allt att SE har de bästa lurarna. (Eller så är det bara för att jag är van vid dem nu?)

Jag lär få ta en allvarlig funderare på ny lur om de inte lyckas fixa min nu. Några tips? Nån som är riktigt nöjd? Jag är inte särskilt sugen på en ajfååån… av nån sorts princip, tror jag.

Det jag vill ha i en lur är bra/skaplig kamera, mp3spelare/walkman-modell och inte alltför små eller runda knappar (värkfingrar funkar dåligt på såna) och en stor display, troligen helst inte pekskärm. Dessutom ska den vara relativt stötsäker och ha plats för minneskort.

Jag är mindre intresserad av surf eller mail i mobilen, skärmen är för liten för att jag ska tycka att det är en upplevelse värd att betala (dyrt) för. Möjligen kan jag stå ut där den isf kan kopplas upp till fria surfzoner, så jag iaf slipper betala för det.

Kommentera

