Fan också.

Jag har drabbats av ett bakslag av en smula oväntad art. Något jag inte räknat med, konstigt nog. Det innebär en kostnad för mig, vilket jag får ta som en stor flicka samtidigt som jag inser att löften är löften så länge den som lovar har något att tjäna på att lova det.

Ändras villkoren så ändras även löftet. Tydligen.

Och jag… inser igen att jag är en naiv idiot som litar på människor. Men hellre det än att bli känslokall, antar jag.

Kvällen har ägnats åt reflektion. Åt eftertanke och analys.

Och åt några stulna minuter.

Imorgon är en annan dag och förhoppningsvis är den lite snällare mot min kropp än den här dagen har varit, för varje höst som kommer inser jag att jag glömt hur det varit och hur bra jag faktiskt mår på sommaren.

Sol och värme är medicin.

Det är också medicin att gå på promenad ner till stormigt hav med granntanten och få huvudena urblåsta och näsan full med tång och salt havsdoft. Det var stora vita vågor ikväll och på det viset är hösten alldeles underbar.

Även om jag fryser och har ont.

Kommentera

