Skogspromenad…

Det är ljuvligt att ta sig genom skogen på morgonen. Vi stapplar ikapp, jag och pärlan… Men efter promenaden är vi glada, lite rörligare och nöjda med att vi har promenerat.

Bilden togs för nån vecka sedan, det är betydligt fler höstfärger nu, skogen skiftar i guld, rött, grönt och brunt i varierande nyanser med mörka tallstammar och skimrande vitbleka björkar.

Vackert!

Idag står det redovisning på schemat. Vi har ett bra arbete att visa. Det står också tentaskrivande och hämtande av prins på samma schema, prinsen är hemma en extrahelg för hans pappa reser bort. Mysigt att få extra helg! Dessutom ska liten prins på kalas hos klasskompis imorgon, tur då att han är hemma! Nästa helg är det också fest, då med pirattema. Partydjuret prinsen!

I övrigt, då… Tja. Hösten gör ont. Det tar ett par veckor innan jag vänjer mig vid det nya, stela och onda jaget. Det är konstigt hur ”lätt” man anpassar sig till smärta? Eller är det bara envishet?

Jag har halkat rejält i mitt positiva tänkande ett tag. Låtit mig sjunka för långt ner mot det hopplösa, uppgivna… Så fan heller! Så FAN att jag ska låta mig dras ner i höstmörker och årstidsdepp!

(Även om det hade varit skönt med lite… omtanke. Starka armar runt.)

Det är bara att höja blicken, sparka i löven och räta på ryggen. Kan själv. Jag är bäst! (Åtminstone vet jag ingen bättre? *S*)

Att hänga upp sitt liv och sin tillvaro på att nån annan ska fixa… funkar inte. Det kommer aldrig hända. Ingen jävla prins med nån skinande rustning kommer och för dig mot solnedgången… Ingen jävla lottovinst rullar in på kontot. Ska nåt hända ska det ske på egen kraft.

Kan – jävla – själv! (Och en tallrik gröt!)

Så skit i väggen som nalkas, öka tempot, lägg i en växel och gasa! Tillräckligt med power så tar man sig igenom väggen. Japp.

5 svar to “Skogspromenad…”

  1. Granntanten Says:

    Så ska det låta!! Man kan aldrig lita på att ”vänner” håller vad dom lovat. Jag tycker det är för jävligt av folk att ”ta tillbaka”. Framförallt när dom vet hur mycket en del saker betyder och att dom är medvetna om hur hårt det drabbar. Och dessutom är lite skadeglada? *tror*. Skämmes ta mejfan!!! Så, kämpa på och glöm inte gröten❤🙂

  2. G-T: Så tamefa-an!

    Det är lika bra att sluta drömma… och ta en tallrik gröt!😆

  3. Min farmor sa: ”En bra karl reder sig själv – och en dålig ska ingen hjälp ha”
    Och för att få in lite musiktexter (jag – textnörd–nää_det_vet_jag_inte_om_jag_är *host) så sjöng Chattanoga ”Ensam är stark – men det är skönare att vara två”.. Och Bästa Cajsa-Lisa Ejemyr sjöng ”jag måste till botten – för att komma upp igen”.. (jag ser det så att man måste ”deppa”/sjunka ”klart” innan man tar sig uppåt – för om man inte tar sig tiden att bli färdig – kommer man snart sjunka igen. Har dock inga vetenskapliga artiklar/SBU rapporter att grunda det på..;-)

    K R A M
    >-(”)-<

  4. U: Kan du inte litteraturanknyta i vetenskaplig artikel eller motsvarande referenslitteratur, så kan jag inte godkänna din hypotes utan att be dig utveckla den i relation till psykosociala beteendemönster i ett sociokulturellt perspektiv. För att din hypotes ska ha vederbörlig vetenskaplighet och relevens bör du givetvis källhänvisa enligt både APA6 och Harvardsystemet.

    För övrigt håller jag med dig! *kramas*

  5. >-(”,)-<
    tycker om dig också..

Kommentera

