Tuesday’s gone

och det är gott nog så.

Dagarna består av plugg, plugg och mer plugg… Idag med ett litet förmiddagsbrejk i skogen med granntanten. Skönt!

Tentaskrivande är som att ha haft förstoppning, när den är inlämnad känner man sig… tom. Lättad. Men med en lätt känsla av oro i magen.

Introduktionen till den nya kursen var… intensiv. Den som hade trott att delkurs två skulle ske i lite långsammare takt hade… fel. Jättefel, faktiskt.

Men nu får vi iaf uppgifterna en i taget istället för åtta stycken med olika deadlines, alltid något?

Bedömningar på allt som inte varit individuella uppgifter är klara och där är jag ”minst godkänd” enligt massmailet som skickades ut. Bra där, då slipper jag uppsamlingsdagen iaf.

Dagen idag har gått åt att jaga böcker. Både såna för aktuell kurs och såna jag behöver med lite längre framförhållning, alla mina kursböcker från första året är borta. De var ett långlån som löpte ut oväntat, kan man säga. Så den käftsmällen kostar mig letande på begagnatsidor för att försöka återställa så mycket jag kan.

Om nån undrar så vet jag hur det känns att oroa sig för ekonomin. Ifall det var så att det var oklart, menar jag.

Men det finns ljusglimtar också. Liten prins är hemma och han är ljuvlig. För det mesta. Men även när han är tvär är han ljuvlig. Han fick ett anfall av ”det här är det värsta som kan hända mig” igår. Det svåra är att inte le, utan ta det på allvar.

Vad som var det värsta? Att jag hade ätit upp en glass som han tänkt sig ta när han kom från skolan. Det var jättesorgligt.

En annan ljusglimt är förstås promenaden med granntanten. Fast jag är ohemult gnällig första biten. Men det går över.

Och att få helt oväntade brev på posten.

Lite musik på det…

Kommentera

