Fredag med pyspunka…

Jag sitter här med noll energi, motivation och lust för något som helst annat än att fortsätta vegetera.

Jag vill krypa in under en sten och låtsas som att världen inte finns. Jag vill gå in i en liten rosafärgad bubbla där allt är glass och ballonger och inga bekymmer finns. Där det är varmt och mjukt och skönt och tryggt.

Då slipper jag tänka på att hunden har stönat och grymtat hela natten, då slipper jag tänka på att vad som kommer hända.

Snabbare än jag vill att det ska hända.

Han har fått medicin nu. Först en tablett som veterinären rekommenderade. En tablett per dygn. Redan efter några timmar kunde jag se att den inte gav någon annan effekt än illamående.

Morgonen efter fick han två. Den effekten jag såg igår var att han verkar ha viss hjälp av dem, men att det inte leder till att han stödjer på benet mer än när han går. Det känns som att det dämpar upplevelsen av ”ont” men inte den faktiska fysiska smärtan.

Dessutom sänker de honom så han blir dåsig. Fine om han är i konvalescens som efter olyckan, men inte fine om han ska ha ett värdigt liv.

Så jag har bestämt mig. Det blir nästa vecka när prinsen är hos pappa som pärlan får lämna oss. Så han slipper ha ont.

Varför kan jag inte få leva i en rosafärgad bubbla där allt är glass och ballonger och inga bekymmer finns? Där det är varmt och mjukt och skönt och tryggt.

Istället är det minusgrader och frost ute i gräset.

Och i min själ.

6 svar to “Fredag med pyspunka…”

  1. Granntanten Says:

    *gråter med dig*

  2. dysnomias Says:

    😦

  3. 😦

    Vi tänker på Er

  4. anna Maria Gustafsson Says:

    Fy så tråkigt men det är rätt beslut. Om vilja kunde flytta berg skulle inga hundar bli sjuka, dåliga och behöva avlivas. Så borde det vara, mer rosa i livet, mer ballonger och mer sockervadd…

  5. Det gör ont i mitt hjärta, vad måste det då inte göra i ditt.

    Kramar allt jag kan.

Kommentera

