The show must go on…

Och idag kommer liten prins hem. För första gången till ett hem utan stora fina pärlan, vi får se hur han tar det. Jag ska hämta efter skolan iaf, han slipper fritids idag.

Skolan, ja… Den fortsätter i samma höga hastighet oavsett vad som händer i MITT liv, så det är bara att kavla upp ärmarna, spotta i nävarna och ta tag i högen med måsten… Att ta helg och ledig fredag märks på vad som måste göras idag.

Jag har ägnat helgen åt att sakna, gråta ögonen ur mig och städa. Sådär orationellt egentligen, som inte har nåt syfte mer än att hantera sorgen.

Även om jag ställt undan pärlans saker och burit ut hans säng på balkongen.

Jag har hört honom. I fredags krafsade det på balkongdörren och jag reste mig upp för att släppa in honom, sådär som jag brukar göra när han varit ute… Först när jag stod upp insåg jag att det var hör-villor. (Vad heter det? Synvillor i öronen?)

Jag har hört honom resa sig och med klickande leder gå och lägga sig nån annanstans. Jag har hört honom släppa en fis. SBD’s. Han har kommit och lagt huvudet på min sängkant.

Han fattas mig. Så det värker i bröstet.

Men idag. Idag måste jag fungera. För skolan kräver uppmärksamhet och prinsen kommer hem. Jag måste släppa taget om sorgen och låta förnuftet styra över känslan och göra det som måste göras.

Men jag kommer vara självisk ett tag, jag kommer inte ha ork att finnas för någon mer än familjen.

Det får räcka så. Tills vidare.

4 svar to “The show must go on…”

  1. Självisk är bra tycker jag eftersom en av dina största ”brister” är att du alldeles för ofta sätter dig själv sist.

    kramar Åse

  2. Håller med Åse, till punkt och pricka.

    Kramashårtochlänge

  3. Mm, och det lyckades ju jättebra ända tills jag messade och krisade, då började du plocka ihop mig istället. ♥

    Andlöst sorligt är vad det är. Men jag är tacksam att jag inte behöver känna ånger. Allt annat kan jag känna tills jag glömmer att andas så det sticker i både fingrar och läppar, men just ånger slipper jag. Jag önskar dig det med.

  4. Åse och U: Jag försöker. *S*

    -ME-: Jamen att du… jag KÄNNER det du känner. Men var två dagar ahead of you. Och du skulle gjort samma sak för mig. ♥ (Förresten så svarade jag bara. Inte plockade ihop. Ju. Det gjorde du själv.)

Kommentera

