Tisdag – igen?

Me no like.

Det bästa med den här tisdagen hittills är morgonkramen från kelig prins och att höra honom prata om sina drömmar, halvvägs inne i dem fortfarande. Att han, inte riktigt vaken, berättar vad som rört sig i hans huvud under natten. Det var inte särskilt förvånande att höra att det rörde sig om hunden, iofs.

Det var tungt igår, när han kom hem. Redan när han såg mig, när jag hämtade, så föll den tuffa skolpojksattityden bort och tårarna trillade. Innan vi öppnade ytterdörren så sa han ”Det är pirrigt i min mage för jag tänker att han kommer springa fram och hälsa på mig som han brukar göra.”

Det gjorde han ju inte. Och det var hjärtskärande att se hur liten kille med tårarna rinnande gick och tittade, först där hundsängen brukade vara, sen ut på balkongen för att kolla trädgården och sen tillbaka till hallen och se att koppel och annat inte hängde där de brukade.

Länge kramade han mig och den lilla kroppen bara skakade av gråt. Hunden har ju funnits där i hela hans liv.

Och nu är han borta.

Resten av eftermiddagen och kvällen gick fort. Prinsen pendlade mellan gråt och överaktivitet (intensiv aktivitet tränger undan tankarna) och ilske/känsloutbrott. Han hade jätteont i magen.

Sessan var här i några timmar. Gick hem strax innan liten prins skulle sova. Fluffet kollade var pärlan var, undersökte hans säng som stod på balkongen och kollade i trädgården. Fick ett kvarblivet grisöra.

När prinsen somnat så var jag slut. Fysiskt och mentalt. Att hålla ihop och styra upp både stor och liten krävde sin kvinna.

Jag hade behövt lite tlc, en kram och någon som viskade tröst i mitt öra också.

(Kan man annat än gilla trummisen i den här videon? =P)

Kommentera

