Trummisen, förresten…

Jag fick veta idag, av en musikintresserad vän, att han heter Kenny Aronoff och har spelat bakom många stora artister förutom John Foggerty och han har en egen hemsida som man hittar här: http://www.kennyaronoff.com/

Här är ett trumsolo där man kan ana hur mångsidig han faktiskt är:

Nu är jag inte någon musikkännare utan mer en musiknjutare, så därför gillar jag vad jag ser och hör, helt enkelt.

Och ovannämnde Kenny Aronoff’s spelstil tycker jag påminner om en annan känd persons… Nämligen:

Japp. Djuriskt. Precis som det ska vara.

3 svar to “Trummisen, förresten…”

  1. EnAnnanGranne Says:

    Hehe. Animal🙂
    Men här möter han sin överman – legenden Buddy Rich.
    Klassiskt mupparnaklipp från 1978.

  2. Stefan Bengtsson Says:

    Kenny Aronoff
    Bra smak som alltid. Har spelat i många år bakom en annan av mina favoriter; John Cougar Mellencamp.
    /Stefan

  3. GS: Japp, jag har sett det klippet också, många gånger. Älska ANIMAL!😆 Uttrycket i Animals ansikte när BR trummar loss är hysteriskt kul! (Själv hade jag trasslat in händerna LÅNGT tidigare än både Animal och Buddy Rich)

    Stefan B: Ja, jag såg det bland annat på hans hemsida. Jag gillar hans energi när han spelar. Som Animals. :p

    Jag tror jag skulle behövt lite trummor idag. Kanske ska köpa såna där elektroniska trumpinnar man kan plugga in ett par hörlurar till? *haha*

Kommentera

