Höstlov?

Not for this mama.

Men idag har jag haft ett styck prins hemma ändå. Vi har slappat som bara den, lååång sovmorgon blev det. Eller nja, inte jättelång men när han gick upp vid åtta låg jag kvar och drog mig till sådär nio iaf.

Han var lite söt för han sa ”Morna dig nu mamma så kan jag ta min frukost själv.” Nu är det ju inte jättekomplicerat att hälla upp yoghurt och bre en macka men det känns så, hur ska jag säga, ”omammigt” att INTE göra det.

Som om jag skiter i honom och trynar vidare liksom.

Jag har svårt att förstå de som gör så. Som ligger kvar och sover eller drar sig till framåt tio, halv elva. När de har barn som går upp vid åtta, alltså. Annars gillar jag att sova länge.

Men småttingar behöver tillsyn. De kan hitta på så mycket jävelskap annars, det är största anledningen till att gå upp med sina ungar. Nu är prinsen iofs nästan åtta och har kommit ifrån jävelskapsåldern till största del.

Fast jag kom på honom häromdagen med storpojksjävelskap. Japp. Han blev rätt generad och jag fick ta fram lite takt och ton. Och prata om jobbiga saker som Respekt. Hänsyn. Ansvar.

Vad han hade gjort?

Porrsurfat.

Vid sju års ålder.

Nu var det inte SÅ farligt, han hade skrivit in ordet ”hångla” på youtube. Och kollat på vad han nu fick upp för nåt. Jag såg vilka länkar han besökt (De blir markerade som sedda) och eftersom alla videos har små ikoner så såg jag också vilka bilder det var på dem han klickat på.

Tuttar. Tuttar överallt. Nu kan jag nog bevisa för prinsens pappa att hans son inte blivit homo trots att jag låtit honom ha rosa tröja… OM nu liten son kommer att gilla pojkar istället för flickor hade det kvittat mig lika – men för pappan är det en stor grej.

Pojkar klär sig inte i rosa eller leker med dockor för då blir de bögar. Han hade även mage att säga att liten prins fick ”för mycket kvinnligt inflytande” när sessan bodde hemma, och att risken då ökade att han skulle bli gay.

Nå.

Det kan vara dags att lägga föräldrakontroll på burken.

Förutom det, så har vi bakat scones idag och käkat framför Star Wars, Klonerna anfaller. Skitmysigt. Sen blev det lite känslosamt för liten prins (Anakins mamma dör och Anakin blir jättearg och jätteledsen och gråter när mamman begravs) så vi pausade och satte oss vid varsin dator. Han spelade spel och jag jackade in på en föreläsning.

Senaste föreläsningen jag såg via webbtv var inspirerande och kul. Den här var… oinspirerande och med en känsla av hopplöshet. Högskoleutbildning är onödigt. Och man ska inte begära hög lön. Helst ska man bli entreprenör. Eller köpa ett företag från en 40-talist. Eller ha rätt kontakter.Tänka utanför boxen.

Jahopp.

Tack för kaffet, liksom.

En kurskamrat hoppade av skolan för nån vecka sen. Kom direkt in på truckförarutbildning, blev klar i fredags… Idag har hon fått fast heltidstjänst.

Det är inte utan att jag funderar.

Och tänker utanför boxen.

Lyxhustru? Vad är det för fel på det?

Svårt bara att hitta en (rik) karl som är ogift och dessutom intresserad av en halvutbildad ensamstående medelålders morsa. Som har vad som krävs för att knulla hjärnan (först) på this mother.

Förutom det, då. Jag hittade en rykande färsk video från en ny Springsteenplatta som släpps om ett par veckor (tror jag):

Bruce Springsteen – Save my love

Ja-a-då. För The Boss sejvar jag lav änny däj.

 

2 svar to “Höstlov?”

  1. *asg* Han är verkligen K O R K A D – Att prinsen skulle bli gay bara för att stora systern bor hemma… *ASG* Gäller det bara storasystrar eller gäller det även småsystrar?! Det skulle ju innebär att ALLA killar som har en syster riskerar att bli gay… EH?! Har inte han själv delat hem med en syster?!?!?!

  2. U: Jo, han har två systrar. *S* Nej, det han (då) vände sig emot var att han antog att vi uppmuntrade ”tjejighet”, fast det i själva verket var där, hos pappan, han provade rosa halsduk och highheels – för givetvis hade han fått den IDÉN hos oss, att det var socialt acceptabelt. Då var liten prins kanske fem år? Men fick ”lära sig” där och då att det inte var nåt killar gör.

    Jaja, egentligen är det överspelat. Men det har hoppat många såna grodor och ibland dyker de upp.

Kommentera

