Tomten kommer snart?

Då får man skriva önskelistor.

Som består av annat än fred på jorden, hälsa och välstånd, snälla barn och annat sånt som man alltid önskar sig om man är en god människa.

Jag önskar mig förutom evig rikedom och välstånd en massa saker. Det bor en liten väl gömd teknikfreak tillika pryltok inuti mig. Tänk, va?

Så here goes önskelista à la Milou: (Jag kan lika gärna skriva den här som att skicka den till Tomten, Tomteboda. Samma chans till uppfyllelse, liksom)

Äsch. Det får räcka så. Tror inte tomten läser bloggar ändå, faktiskt.

För övrigt så är jag less. Kalla det höstdepp eller vad ni vill. Det är mörkt, det är grått, det är blåsigt, regnigt och otrevligt. Jag fryser och är inte en happy bunny. Livet är inte glass och ballonger i november.

Så är det bara.

Tänka positivt är inte alltid möjligt. Även om man inte bör fastna där, i den nedåtgående spiralen. Den är svår att ta sig ur, det vet jag.

Ljusglimt i mörkret, då?

Jag är publicerad i en bok. Ja, inte JAG. Men en kortnovell jag skrivit. Den har kommit ut nu, alltså. För det fick jag en biocheck och boken jag är publicerad i. Yay!

2 svar to “Tomten kommer snart?”

  1. Grattis till Författaren!
    Du skriver så fantastiskt bra, jag satt bara och väntade på att få läsa det här…

  2. Eva: Äschdå, det var ju bara en novell på 5000 tecken. *S* Men den gav lite blodad tand faktiskt. Ska nog leta efter fler novelltävlingar, kanske.

Kommentera

