Tänk vad lite

motion kan göra?

Frisk luft och promenad är ren medicin. Motion är medicin, så är det bara. Granntantsterapi också. Granntantsterapimotionsmedicinpromenad är grejen!

Det är inte så att vi går och ältar och gnäller av oss inför varandra. Nä. Det är nog det minsta vi gör även om vi gör det OCKSÅ ibland. Tvärtom, så räcker det att börja spåna om… allt och inget. Så blir vi på gott humör.

Med nån man känt i många (säger inte hur många) år är det så att det räcker med en blick och en nick så är man liksom uppdaterad. Och då behöver det inte ältas mer.

Vad vi spånar om är… Nä. Det går inte att beskriva. Men vi skrattar när vi inte flåsar för mycket (vi går FORT) och ibland känns det som om vi är 18 och fulla av jävelskap och utan ett enda bekymmer.

Närmare än så går det inte att förklara.

Men kombinationen av motion och skratt är oslagbar. Allt känns alltid lite bättre när vi gått färdigt.

Dessutom har jag fått tillbaka min telefon från sista servicen efter allt jäkla strul. Eller, jag fick inte tillbaka min telefon. Jag fick en helt ny lur av samma modell och märke och färg. Tack för det, Telia. Nu ska jag lägga två månaders konstant strul bakom mig och dessutom ändra mitt abonnemang då bindningstiden gått ut till ett där jag kan få ner mina telefonikostnader.

Lägg till några stulna minuter på det och den här ullhåriga småländska tanten är nöjd. Livet är ganska gott ändå.

Trots mörker, kyla och annat jävelskap.

3 svar to “Tänk vad lite”

  1. Granntanten Says:

    MIN VÄN❤. Kunde inte ha sagt det bättre själv.

  2. Christopher Says:

    Nyttigt med litet motion, jag hade själv behövt litet mer av den varan. Det tar ju sådan TID bara…

    Går ni fort enligt min definition också…?😉
    *van vid att släpa benen efter mig så fort jag har sällskap*

  3. GT: Eller hur! ♥

    Christopher: Tid är relativ. Tid spenderad med en granntant kan vara värd sin vikt i guld, du borde prova? *S*
    Fort enligt Christopher=spränga ljudvallen… Nej, min vän. SÅ fort kan inte vi gå. Tänk på att du har minst 30 cm längre ben än jag?😉 Jag har provat hålla jämna steg med dig men det lyckades inte fem meter tror jag?

Kommentera

