Trasig!

Jag, alltså. Min lilla fot som bråkat med mig förr har gått sönder igen.

Jäkla skit. Förmodligen beror det på att jag har gått ihjäl mina skor. De behövde bytas redan i våras och de har känts sneda ett tag nu.

Har jag otur har jag trampat sönder min gamla fotfraktur men det hoppas jag inte.

För att klara foten får jag vila hela barnveckan och se om jag kan gå sen. Hoppas det. Eller ja, steg ett till att må bra i foten borde ju vara ett par nya skor. Men vad gör man när de kostar 1100 och det bara inte finns just nu?

(Kastar skojävlarna i havet med risk för att östersjöns fisk avlider och flyter upp till  ytan?)

För övrigt så har jag shoppat. Något lite, då. Vi var på turné igår, och hittade till ljusfabrikens fabriksbod och där hade de… tada… ljus. På längden och tvären. Billigt-som-fan.

Har jag, fattigfan, råd med det? Nä, egentligen inte. Även billigt kostar och ljus är en villha-sak. Inte en behöver.

(Skor är inte ens en behöver-sak. Det är en kan-inte-vara-utan-sak.)

Men ibland så vill man faktiskt ha. Man blir trotsig mot plånkan. Fuck it, liksom.

Kvällen igår avslutades med promenad med granntanten där det bara var att konstatera att foten var sönder. Efter det blev det tacos hos andra grannen. Gott!

Och idag är jag bjuden på utflykt. Yay!

There’s always gonna be another mountain.
I’m always gonna wanna make it move.
Always gonna be an uphill battle.
Sometimes I’m gonna have to lose.
Ain’t about how fast I get there,
Ain’t about whats waitin on the other side.
Its the climb.

Kommentera

