Helgen lider mot sitt slut…

Och idag ska jag få upp prinsens akvarium som jag lovat honom ganska länge nu. När han åkte till pappa sa jag att ”när du kommer nästa gång ska det stå där och bubbla” så det är bara att göra…

Helst vill han ha en undulat. Eller en nymfparakit. Eller annan goja. Eller en bulldoggsvalp.

Akvarium blir bra. Mycket bra. Det innebär bara lite jobb för den lata mamman, men lovat är lovat. Så operation omorganisering av gamla fula bokhyllor för att göra plats står på schemat.

Igår däremot var det utflykt på schemat, då var jag sällskapsdam åt grannen och vi tog en sväng ner till farbror Ingvars hus i grannstaden. Det första som möter oss när vi kommer in i huset är en stor skylt där det står:

”Gosig Mus”.


Eftersom jag då lider av akut galopperande associationsbanor kunde jag inte låta bli att köpa en. Så nu är jag stolt ägare av en liten mjuk brun ”Gosig Mus”. Som kuriosa kan jag nämna att de har en egen fanclub på facebook. Ifall nån känner sig manad, alltså. (Nä, inte jag.)

För övrigt blev det mest fönstershopping. Eller vad man kan kalla det när man går där och tänker ”en SÅN skulle vara fin” och ”DEN skulle passa…” Det är mycket ”vill ha” och en hel del ”behöver” men inte en enda ”kan inte vara utan” på det varuhuset.

Drömmar. I got them.

Det var iaf ett välkommet avbrott från verkligheten för den här mamman och det är jag tacksam för. Jag bjöd på lunch, förresten. Två kokta korvar med bröd, två pizzaslice med dricka till. 30 kr. Men vi missade kaffe och kanelbulle, damn! (en kopp kaffe och en bulle, 5 kr..)

Såna priser tycker vi om!

Kvällen spenderades med sessan i soffan och vi påbörjade en uppdatering av hp inför premiären av den näst sista filmen om fjorton dagar eller så. Jag fick biocheckar av Telia för mitt strul med luren, så tack vare Telia har vi råd att gå på biopremiär. Det gillas också!

När jag ser trailern för HP 7 så tycker jag att filmtekniken liknar den i Twilight Eclipse.

Några stulna minuter hann jag också med.

Och jag vaknade med en låt i huvudet och en känsla av saknad.

Imorgon kommer prinsen hem och barnveckan är här. Normalveckan. Det är så som det ska vara. Familj – om än liten.

2 svar to “Helgen lider mot sitt slut…”

  1. Hej!
    Jag heter Erika och arbetar på Telia Kundservice.
    Kul att biocheckarna uppskattades, jag hoppas filmen är bra🙂

    Ha en fortsatt trevlig kväll!

    Med vänliga hälsningar
    Erika Börjesson

  2. Hej Erika. Vad snabba ni är!🙂

    Ja, biocheckarna uppskattades, en liten tröst för mycket strul. Filmen kommer nog vara än mer spektakulär än de tidigare.

    (Ni får gärna skicka fler checkar så jag kan ta lilla sonen på bio också. *S*)

Kommentera

