Julklappstips!

Om man vill ge julklappar men inte vet vad.

Då kan man klicka in sig på några av hjälporganisationerna. Den man tror på, den man känner mest för. Man kan ge bort en get, en åsna, en barnmorska. Eller ett myggnät, en vattenrenare eller en flicktoalett.

Läkare Utan Gränser

ActionAid

Röda korset

Unicef

Rädda Barnen

Läkarmissionen

För julen handlar inte om saker utan om omtanke. Så tänk på de som behöver sånt som vi tar för givet.

Jag kan vara nog så gnällig och tycka synd om mig själv här i bloggen. För den är min ventil. Men när det kommer till kritan så har jag det förbannat bra. Det är något jag kommer tänka på till jul, och jag kommer köpa en gemensam julklapp till alla mina vänner och släktingar.

Ni får en del i en get.

9 svar to “Julklappstips!”

  1. Det är precis sådana här julklappar som jag gillar! Tänk att kunna göra något för någon annan. Vilken lycka!
    // Tina

  2. Me like!

  3. Tina: Ja, julen handlar om omtanke, tycker jag. Inte saker.

    U: Eller HUR! =)

  4. Kul att du uppmärksammar oss. Stort tack för ditt stöd!

    //Catrin Rising
    Press- och mediaansvarig
    ActionAid

  5. Catrin: Det är en självklarhet. =)

  6. Du har även Diakonia
    http://www.diakonia.se/

    Jag gav mina syskonbarn del i ett varsitt projekt förra julen. SIDA lägger till så av 100:- blev det 1000:- per man.
    Trodde jag skulle bli svartlistad som moster, men de tyckte det var jättebra.
    Själv har jag autogiro på deras projekt mot kvinnlig könsstympning.
    Det känns bra!

  7. Helen: Tack för länken! Ja, det var ett bra projekt! Det viktiga är att man väljer något som känns bra i hjärtat.

  8. Sorken: ♥

Kommentera

