Retlig…

Jag, alltså.

Jag gick ju med i den så berömda facebooken för ett år sen. Och har väl varit till och från-användare men sista halvåret mer till än från… Och många gånger är det roligt, faktiskt.

Men ibland. Blir jag så jävla trött. När folk sitter och är musikinkontinenta och pumpar ut youtube efter youtube eller den ena spotifylänken efter den andra. Utan ord till förklaring. Där låtarnas innehåll eller titel ska ”tala för sig själv” och postaren av låten vill ha bekräftelse eller uppmärksamhet i stil med ”Näe, känner du SÅÅÅÅ… vad är det som hänt???”

Jag menar komigen? Är man karl över 40 så behöver man väl inte den bekräftelsen? OM man är en fjortisbrud däremot så fattar jag… Och vad fan tror de egentligen? Att man är oförmögen att tuba själv eller att man faktiskt är intresserad av femton jävla smörballader på rad? Inte nog med att de är youtubeinkontinenta, de har förbannat dålig musiksmak dessutom!

Jag KRÄKS på jävla boyzone – no matter what och metallica – nothing else (fuckin) matters och aerosmith – don’t want to miss a (damn) thing!

Särskilt fredag och lördagkvällar när bib’en flödar blir folk antingen dryga eller fyllesvamliga och högerklicka – dölj är det enda man kan göra då. Samma sak med alla jävla farmville, caféer och skit. Det är TUR man kan dölja dem, annars hade jag seriöst fått spunk. (På svenska, alltså.)

Jag är community-periodare. Jag lessnar och lämnar. Kanske är det snart dags att lämna ansiktsboken åt sitt öde så jag slipper ägna negativ energi åt att vara frustrerad över folk jag ändå inte varken kan eller vill påverka?

Ja, jag är retlig. Kinkig. Grinig. Surkärring.

Jag behöver en lång promenad i natten. På en hel fot. Med en röst i mitt öra. Definitivt en röst i mitt öra.

In my secret life.

 

2 svar to “Retlig…”

  1. Det är såna där dagar då man stör sig mest på alla idioter som man ska ta en paus från omvärlden och titta inåt. Se vart den riktiga taggen sitter.
    HALT-a dig själv och ta hand om dig.

    Du har en utmaning i min blogg.

  2. Mia: Du har så rätt. Reflektion var vad jag ägnade första delen av natten åt sen. Taggen går inte att dra ut, men den går att plåstra om.

    Ska kolla utmaningen.

Kommentera

