Sjuka?

Inte jag, då. Inte mer än vanligt, iaf. (Bättre jag säger det så slipper läsaren…)

Men liten prins. Han är genomförkyld och täppt i näsan, öronen och hostar som en lungsjuk. Han är kramig och kelig och grinig och tvär om vartannat. Mest grinig och tvär blir han när det är dags att gå till skolan.

Han VILL inte. Och jag förstår honom, det gör jag. Många av hans kompisar fick höstlov men han fick vara på fritids mellan 6 och 16.30. Iofs fick säkert rätt många av kompisarna -också- vara på fritids mtp att vanliga föräldrar inte har 14 veckors semester eller vad det nu är de har i skolan. (10 på sommaren, sen har de sportlov, höstlov, jullov och studiedagar/klämdagar)

Hösten är skitjobbig för de flesta nordbor. Framför allt pga mörkret men även pga virusen. Att vara förkyld i 14 dar är inte ovanligt men det är påfrestande.

Men jag kan inte hålla honom hemma för förkylning om han inte är -sjukare- med feber och/eller riktigt påverkat allmäntillstånd. Tyvärr. Hur trött han än är på att gå till skolan när han inte mår på topp.

Sessan… Hon är också sjuk. Kan vara samma virus som prinsen men hos henne sitter det i magen. Ont i magen och symptom därefter. Halsont och allmän usken känsla dessutom.

Bara jag som är frisk(ish) i familjen psykbryt, alltså.

Iaf frisk nog för att plugga. Och det pluggas så ögonen blöder, kan jag säga.

Kommentera

