Klantarsel of the year award-winner:

Att arbeta på egen hand gör man ibland. Somliga, nämner inga namn, arbetar på egen fot och får ha gips i sex veckor, yay!

Om nån undrar kan jag tala om att det gör ont att bryta foten. Har jag hört, alltså. Av den som inte nämns vid namn. Finns det någon som vill skicka uppmuntrande post som innehåller typ choklad så kan jag vara… så snäll att jag distribuerar dem till ovan nämnda klantarsel.

Bara av ren godhet, förstås.

Hur det gick till? Jag har hört att det var ren otur, att det var ett kliv som gick snett och att det lät som när en kvist går av. Ungefär.

Om det behövdes? Nu? Nej, inte särskilt.

Samtidigt som detta hände hade vi bråttom att äta mellanmål för att hinna tillbaka till skolan till utvecklingssamtal, och jag mitt jävla spån trodde seriöst att jag skulle kunna gå till skolan och åka till sjukan sen. Det gick inte.

Jag fick ringa till prinsens pappa som var på plats och säga att han fick ta det själv, och prinsen sprang iväg dit och fick massor med beröm för hur han klarar sig i skolan nu.

Sessan fick passa prinsen efter det medan jag (eller jag menar hon den dära klantiga) var iväg och röntgade och gipsade.

Men det är nog lite synd om mig, allt. Och jag måste lära mig att ta emot hjälp.

3 svar to “Klantarsel of the year award-winner:”

  1. Aj! Fixade dom det på det lokala sjukhuset eller fick du..hon som bröt foten åka någon annanstans?

    Krya på dig..henne😉

  2. U: De lyckades laga mi..henne på lokala sjukan, ja. Jag är faktiskt impad, det gick snabbt efter initial väntan på ca 30 min. När jag (hon?) kom upp till röntgen så rullades jag in i röntgenrummet direkt, så jag var klar på sådär tio minuter. Sen fick jag vänta i en halvtimme till på resultatet. Men det tog totalt ca 3,5 timme från avfärd till hemkomst. Aldrig blivit röntgad så fort nån gång.

  3. Skönt att det gick smidigt. Sånt kan ju annars ta nästan hur lång tid som helst…
    Hoppa lugnt🙂

Kommentera

