En grå tisdag i november – igen.

Och idag höll jag precis på att missa introt till DK3, men kom på det i sista stund. (Tack vare fb!)

Introt var inte fullt lika skräckinjagande som de andra delkursintroduktionerna, eller så är jag avtrubbad just nu. Vi ska skriva en B-uppsats i pedagogik och har redan skrivit en i psykologi förra terminen.

Ändå är jag less, trots försök till motivationshöjande tankeverksamhet. Jag är less av så många orsaker att jag inte ids spalta upp dem här. Till vilken nytta vore det, för övrigt?

Men eftersom självsuggestion funkar enligt devisen ”fake it till you make it” så tänker jag fortsätta se positivt på tillvaron trots att det är en grå jävla tisdag i den onödigaste månaden av alla.

Därför bjuder jag på ett par inspirationsvideos.

No excuses.

No worries.

Så. Nu ska jag fortsätta vara en sur, bitchig jävel.

4 svar to “En grå tisdag i november – igen.”

  1. Granntanten Says:

    Det blir bättre mitt hjärta!❤

  2. Tina (din BTH kompis) Says:

    Hej!
    Jag tror att det kan vara bra att spalta upp vad det är som gör att man är less, men detta är kanske inte det bästa forumet för det. Stäng in dig i kammaren och gör det där. Hör av dig om du vill ha hjälp…
    Kram
    Tina

  3. Granntanten: Ja, en dag i taget?

    Tina: Jag brukar sortera, fundera på vad det är som känns och varför och hur det påverkar mig. Ibland är jag bara sur ändå. *S*
    Kram!!

  4. Det händer alla! Var rädd om dig och muntra upp dig med något som du gillar t. ex. bebisar som skrattar. Det är aldrig fel… Kolla! Det går inte att låta bli att skratta. http://www.facebook.com/video/video.php?v=1227575495369&comments&ref=share
    Kram
    Tina

Kommentera

