Onsdag och allt är väl…

Ikväll ska sessan och jag gå på bio. Vi ska se premiären av Harry Potter 7, del 1.

Hon ser fram emot att rulla dit morsan i rullstolen. Skulle.Inte.Tro.Det.

Det kommer inte hända. Okej att vara ute på motionsrunda eller så med granntanten. Eller ”tvingas” ta rullen ner till affären om jag vill handla nu innan jag blivit stark nog i armarna att gå ner på kryckorna. Men på stan? Till bion?

No. Nej. Njet. Glöm-och-Dröm. Jag menar, jag har bara brutit foten. Kom igen… Jag klarar att gå den biten på kryckor.

Förresten, när jag stödjer på gipset (som jag fått lov att göra ”efter några dagar”) så klickar det i brottet. Jag belastar inte särskilt mycket utan bara sätter ner och stödjer, alltså. Det gör inte särskilt ont, men är inte särskilt skönt heller. Jag kan röra på tårna på foten igen och det är väl positivt? (Det kunde jag inte de första dagarna)

Nån som har haft brutna kroppsdelar förut som kan säga om det är normalt?

För övrigt så pluggar jag. Två tentor att lämna in på söndag, yay. Och så har jag ont i huvudet för tredje dagen i rad. Jag är kinkig och behöver röra på mig, jag är så ovan att sitta still att det kryper i mig av rastlöshet. Jag vill gå, jag vill promenera, jag vill kunna själv.

(Ni kommer bli less på mig de närmaste sex veckorna, mer så än vanligt… för jag är SJUKT jävla gnällig just nu. För jag är inte van vid den påtvingade passiviteten.)

Jag antar att man vänjer sig?

Och så lyssnar jag på The Boss på youtube. Från den nya boxen:

Jag ryser.

3 svar to “Onsdag och allt är väl…”

  1. Hej!
    Jag vet faktiskt inte om det är normalt att det klicka i det, men jag tror att det är positivt att du kan röra tårna igen.🙂 Jag är glad för din skull. Men visst är det drygt att gå med gips. Det kan jag förstå.
    Var bion bra? Jag skulle vilja se den men jag tycker inte om filmer som är uppdelade i två delar. Det hade varit kul om du berättade vad du tyckte om filmen.
    Ha det gott…
    // Tina

  2. Tina: Ja, att jag kan röra tårna innebär nog att det läker även om det klickar i det. *S* Bion recenserade jag i inlägget ovan, såg inte din kommentar här förrän jag skrivit färdigt.🙂

  3. Hallå!
    Det gjorde absolut ingenting. Jag har också läst böckerna, men jag har inte sett alla filmerna, eftersom tiden inte har räckt till. När tiden finns skall jag se alla filmerna i en följd… Vi får se om det händer någon gång.
    // Tina

Kommentera

