Frid. Inre och yttre.

Även om jag har skolarbete att göra så känner jag frid. Just nu.

Igår kom det en skiva med posten. Ett kort med en text och choklad. Jag hittar mitt här och nu. Mindfulness.

Tomas Boström – I Mitt Gömda Jag

Tomas Boström tolkar Leonard Cohen. Han gör det bra. Ovanstående är bäst på skivan och jag hittar den inte på youtube, tyvärr.

Jag försöker tänka positivt, jag är ju en positiv jävel i grund och botten. Fast jag är förhindrad att röra mig. Det kunde alltid vara värre, right?

Jag KAN ju gå med kryckor. Jag slipper ju UR gipset och är inte TVUNGEN att tillbringa resten av livet i rullstol.

Bara en sån sak.

Och jag har fått tid till ortopeden, en vecka tidigare än jag trodde. Den 16e december ska gipset av. Skönt!

Inre frid. Jag hittar den ibland.

Fast natten som gick… hittades jag av mardrömmar igen. Jag vaknade svettig med hjärta som rusade i 200 och var rädd… Jag såg det som i en färgfilm. I slow motion.

Det tog tid innan jag kunde somna om. Jag tänkte skicka ett mess till någon jag vet var vaken. Men tror inte min röst hade varit stadig nog för samtal mitt i natten.

Men idag… här och nu. Är känslan frid. Det ordnar sig, det gör det. Allting ordnar sig.

2 svar to “Frid. Inre och yttre.”

  1. Tina (din BTH kompis) Says:

    Hej!
    Tänker på dig… Skickar många kramar!❤
    // Tina

  2. Tina: Tack! ♥

Kommentera

