Radio nowhere

Radioskugga. Rastlöshet.

Ibland fastnar man i en tankeloop. Som man behöver en stöt för att ta sig ur? Min tankeloop behöver nåt annat än elektricitet för att sluta snurra.

Som ett möbiusband.

Det är fredag kväll och jag är rastlös. I radioskugga.Regnet öser ner, det blåser småjävlar och vår ”promenad” brann inne. SÅ kul att motionera är det inte att vi trotsar elementen…

Och jag har promenadtorka. Jag gick några varv runt lägenheten på kryckor. Tills jag insåg hur fånigt det var. Jag har dammsugit sittande i rullstol, det var ansträngande och jag vet nu att jag är tacksam för att jag slipper ur gipsfångenskapen om en månad, jag slipper sitta i rulle jämt.

Sa jag att jag är rastlös?

Radioskugga. (Och jag behöver en röst i mitt öra)
Jag ogillar starkt att youtube börjar begränsa användandet av inbäddade videos i bloggar. Det STÖR mig. Förmyndarsamhälle!

Kommentera

