And here it comes…

Nej, inte nån Stones-låt. Men fullmånen.

Jag har sovit som en kratta och vaknat tretusen gånger för att nåt varit fel, täcket har varit för varmt, kuddarna under gipset knöliga eller gipssmul i sängen eller ja… whatever.

Mardrömmar varvat med konstiga drömmar, jag minns dem allihop. Rockstjärnor och hockeyspelare och taxichaufförer och lärare och vänner varvat i olika roller.

Jag har ganska rikt inre liv tydligen.

När jag inte orkade ligga i sängen längre så hade jag en sång i huvudet. Jag undrar varför just DEN sången dök upp just NU. Vad vill den säga mig?

At the age of thirty-seven she realised she’d never
Ride through Paris in a sports car with the warm wind in her hair.

4 svar to “And here it comes…”

  1. Men du kan väl hålla dig borta från mina drömmar i alla fall🙂.

    I natt var du och Björn på besök hemma hos oss i vår 3:a??? och av någon konstig anledning så hade en påse popcorn ramlat ner i en stekpanna och den var tydligen varm för det poppade popcorn i hela köket och sen gick plötsligt brandlarmet och jag blev så orolig för att du och Björn skulle vakna….

    Kram ”den andra med konstiga drömmar”.

  2. Åse: Det konstiga är att en stund drömde jag att vi var i Solvik och det var krabbinvasion, det fanns inte en centimeter mark som inte var täckt av såna krabbor (stora) vi plockade upp ur viken… Pojkarna var livrädda och vi skulle bli räddade med helikopter? *S*

  3. Se där, vi var alltså tillsammans i våra drömmar, ja när livet är fullt av allt annat så får man smyga sig till en och annan date i sömnen😉.

  4. Åse: Jag ogillar att bo så långt ifrån så många människor som jag tycker om.😦

Kommentera

