Söndag, redan?

Vart tog helgen vägen?

Jag har ett beting idag. Jag ska skriva det jag inte skrev igår. Det blir några timmar framför datorn, med andra ord.

Igår pratade jag istället för skrev. Om allt och inget, i flera timmar. Är det något jag kan så är det att låta käften gå? Ibland säger jag för mycket, ibland hinner jag inte få något sagt…

Men jag gillar’t. Att prata med människor som känner mig, som vet hur jag fungerar och som har samma sorts humor som jag. Som är på samma våglängd, sänder på samma frekvens. Jag skulle kunna prata en evighet med rätt personer.

Granntanten kom efter jobbet förresten. Förbarmade sig över sin stackars kryppling till vän. Det duggade bara lite, jämfört med vädret som varit tidigare på dagen så vi tänkte att det nog gick att ta oss till Netto och hem igen.

Det gjorde det också. Men när vi kom ut från Netto så öste regnet ner. Men vi var duktiga (och hon släppte inte taget i nerförsbacken, jag måste ha varit snäll nog?) och tog oss ända hem.

Jag gick rätt långt på kryckorna också. Måste ju träna, öva, få motion… Annars blir jag gramse. Motion ÄR medicin, så är det bara.

Idag har jag ont-som-fan i ena handen. Det hade jag säkert haft som normalfrisk också, man får det när man inte är van vid kryckor. Men det sticker i tummen och jag är rädd. Jag oroar mig lite eftersom jag är så beroende av händer och armar nu.

Jag har funderat på styrketräningshandskar. Såna där som ger bättre grepp. Men har inte nån direkt idé om var jag hittar dem och hur mycket de kostar. Allt är en kostnadsfråga, särskilt nu till jul.

Så idag använder jag rullen lite mer än tidigare. För att spara på handen. Jag avskyr att begränsa mig och jag övar mitt tålamod så jag snart förvandlas till ett träd…

Jag är dålig på tålamod.

Tack som fan för den lektionen, vem som nu bestämmer vilka prövningar man ska gå igenom?

”I’ve also  studied deeply in the philosiphies and the religions but cheerfulness kept breaking through.”

Och det är fullmåne. Den påverkar mig, fast den är gömd bakom tunga regnmoln. Den drar i min sömn, mina behov och i mina känslor.

2 svar to “Söndag, redan?”

  1. Psst, vad har du för handskstorlek? Jag har två par styrketräningshandskar och det ena paret är lite för stora så jag kan skicka dem till dig om det är rätt storlek.

    Kramas Åse

  2. Åse: Jag har inte en aning? Mina händer är som resten av mig – korta och breda.😉 Men handen är exakt 9 cm bred från nedersta knogen på pekfingret till motsvarande lillfingerknoge om det är så man mäter? Och dubbelt så lång från långfinger till handlov. Det skulle vara väldigt uppskattat, verkligen!

Kommentera

