Here it comes (again…)

Känslan av tvivel på min förmåga, kompetens, intelligens och existens…

Men jag ska inte gnälla. Jag har själv VALT det här. (Eller hur!) Så jag ska göra som jag fick tips om igår…

”knipa käft och låtsas vara som man tror alla andra är”

För ALLA andra har ju full koll och ligger i fas och är så jävla pålästa, duktiga och bra. Det är BARA jag som har sjutusen saker att göra, böcker att få ut nåt ur och ytterligare uppgifter till nästa delkurs som måste vara klara innan den här kursen ens är slut… Och hela veckan är full med workshops och sånt dessutom.

*gråter en skvätt* (Jävla fullmåne att göra mig så svajig i humöret)

Sliter mitt hår och önskar mig bort, nånstans… Till en annan plats, en annan tid, ett annat liv?

 

5 svar to “Here it comes (again…)”

  1. Lite pepp, du är Absolutist
    Accepterad
    Aktiv
    Aktsam
    Aktuell
    Alert
    Ambitiös
    Annorlunda
    Ansvarsfull
    Arbetsam
    Artig
    Barnslig
    Bedårande
    Bekant
    Bra
    Bullmamma
    Busig
    Bäst
    Charmerande
    Charmig
    Chic
    Dagdrömmare
    Driftig
    Duktig
    Eftertraktad
    Eldig
    elegant
    Empatisk
    Enastående
    Engagerad
    Envis
    Evig
    Fabulös
    Fantasifull
    Fantasirik
    Fantastisk
    Festlig
    Finurlig
    Fixande
    Folklig
    Fredlig
    Fräck
    Galen
    Gestikulerande
    Givmild
    Glad
    Glamorös
    Glittrig
    Glädjande
    Glänsande
    Gottegris
    Grandios
    Gråtmild
    Gullig
    Hjälpsam
    Hurtig
    Huslig
    Hygglig
    Händig
    Härlig
    Högerhänt
    Impulsiv
    Intelligent
    Intensiv
    Intressant
    Intresserad
    Ivrig
    Jordnära
    Jublande
    Juste
    Järv
    Kavat
    Klantig (lite ;))
    Kramgo
    Kreativ
    Kul
    Kvinnlig
    Känslosam
    Kärleksfull
    levande
    Listig
    Ljuvlig
    Lojal
    Lustig
    Lycklig
    Läcker
    Modern
    Morsk
    Musikalisk
    Mysig
    Mystisk
    Mänsklig
    Mästerlig
    Naturlig
    Nostalgisk
    Nyfiken
    Otrolig
    Otålig
    Ovanlig
    Passionerad
    Positiv
    Pratglad
    Rar
    Rolig
    Romantisk
    Skicklig
    Smart
    Snacksalig
    Snäll
    Speciell
    Söt
    Tokig,
    Trevlig
    Trött
    Tålmodig
    Underbar
    Underfundig
    Unik
    Vacker
    Van
    Viktig
    Vild
    Vis
    Värdefull
    Wild ‘n’ Crazy
    X-trem
    Yster
    Zzzzömnig
    Åsiktsfull
    Åtrådd
    Älskad
    Ärlig
    Äventyrlig
    Ömsint
    Önskad
    Överlägsen

    Tvivla aldrig på dig själv mer.

    Kram Åse

  2. Psst, ta bort det första ordet, jag vet inte var det kom ifrån😀.

    //Åse

  3. Hej!
    Det är många som är där. Det är svårt att verkligen veta om man har den fulla kompetensen, eftersom ingenting är fullt uttalat den här terminen. Alla andra verkar ha koll och kan allting. Hm, jag undrar hur de kan det? Men alla har massor att göra, konsten är att verka som att det går som en dans.
    Lycka till och försök att inte se hur alla andra gör, för egentligen har de inte de det så enkelt som de visar utåt.
    Många kramar vännen
    Tina

  4. Mäh. Hörde du bara vad jag sa eller lyssnade du nåt också när du ändå var i farten? :p

    Såhär, kära ullhårstant, funkar det. Du hör att a)fixar sitt pm med glans, att b)svarar rätt på två frågor på raken på seminariet, ser att c) har välstädat och fint hemma och att d)påstår att hon inte oroar sig för tentan. Och sen tycker du att du är uuuusel som inte fixar alltihop själv. För det gör ju DE..? Yeahright. De är fyra som fixar varsin grej. Som VERKAR fixa varsin grej.

    Det är när man tror att man måste klara alltihop själv, och att det dessutom ska vara snyggt och prydligt hela vägen igenom, som man går sönder. Tro mig, got the t-shirt. Det mesta du ser omkring dig är FEJK. Illusioner, chimärer, hägringar och lureri. Du duger fint som du är. Och alla kommer till platåer i utbildningen då man tuggar sten och trampar luft. Man bara talar inte om det för andra.

    Det där med att knipa käft och låtsas vara som man tror alla andra är tycker jag var förbannat klokt sagt. Det borde du lyssnat på. :p

  5. Åse: Jäklar, vilken lista. *S* Allt det där? Eftertraktad, Glamorös, Glittrig, Musikalisk, TÅLMODIG och Åtrådd? :O (Men resten håller jag med om, haha!)

    Tina: Jag försöker. Intensivt.

    -ME-: Höra och lyssna och lägga på minnet, vad begär du av en stackars ullhårig tant egentligen?
    Och jo, jag måste ju klara allt själv, och just nu suger det bäverballe. Hur det än är så måste ju sakerna göras, oavsett hur många som gör varsin grej halvbra, MINA uppgifter MÅSTE ju in före deadline hur eller hur. (Småländskt uttryck)

    Jag vill ha en nåbar dröm eller bara en kram av starka armar… Men kloka kamrater att luta sig mot är inte dumt det heller.😉

Kommentera

