Okej, here comes…

Jag orkar inte skriva nåt klokt, korkat, bitchigt, gnälligt eller roligt. Ikväll är jag trött. En god vän fick ta emot lite frustration idag igen, jag är glad att mina vänner står ut. Kärlek till er! ♥

Ni som känner mig märker nog det – Milou är trött och Casa Milou förfaller.

Jag har bara en sak att säga idag och det är ett citat jag stulit från en av mina facebook-vänner:

”En gammal indian sa en dag till sitt barnbarn: ”Två vargar krigar inom oss alla. Den ene vargen är rädsla och hat. Den andre vargen är kärlek och fred.” ”Vilken vinner?” frågade barnbarnet. Den gamle indianen svarade: ” Den vi matar.”

Så sant. Även om det nog är mer komplext än så, och såna där feelgood/moraliska ordspråk mest bankar på det dåliga samvetet, så visst är det så att vi alla bär både gott och ont inom oss. Himmel och Helvete. Elakt och snällt.

Och det är vad vi släpper fram, vad vi väljer att göra – som visar världen vem vi är.

Over and out… Take it easy out there.

2 svar to “Okej, here comes…”

  1. Aouch. Den tog där den skulle. Den vi matar… *slutar bums med socker i både te och kaffe tror jag*

  2. Hej!
    Jag känner verkligen igen mig. Vi får försöka göra det bästa av det! Det är verkligen tur att vänner i vår omgivning står ut…
    Kram
    Tina

Kommentera

