Julklappar..

Det lackar mot jul. Julen står för dörren. (Kommer vi ut då?)

Jag kommer vara ensam i jul, liten prins åker med sin pappa till goda vänner över hela julhelgen, det är första året vi delar på julen på det viset. Annars delar vi alltid på julaftons kväll så prinsen får fira en traditionell jul med oss båda.

Det är helt okej att han åker, jag är ändå lite av en Grinch runt jul…

Och nu med den nya delkursen lär det inte bli varken rast eller ro förrän den är slut, så det är lika bra att jag är ensam och kan plugga. Yay.

Men jag har letat som en tok efter kurslitteraturen på begagnatsidor för sånt, och de jag har fått svar av har sålt den och de jag inte har fått svar av, tja… är rätt många. Och jag inser att min julklapp till mig själv kommer kosta 1200 ungefär, för det är vad de kostar på billigaste kurslitteratursidan.

Oh, joy.

Jo, jag kan gå till bibblan. Sen när jag är fri från gipset. Men jag har letat på vår bibbla på nätet och jag har mailat dem, och de har en leveranstid från andra bibliotek på ca 2 veckor. Och lånetid på 3 veckor. Det funkar inte då kursen sträcker sig till v. 2. (Man får låna om boken OM ingen annan står i kö på den, och de kunde inte säga om det fanns kö på böckerna i dagsläget)

Men, jag har en krok ute till en kurskamrat som tidigare haft e-böcker eller pdf-böcker av kurstitlarna, har jag tur får jag svaret att även dessa finns och då är vi home safe. Håll tummarna?

Det är måndag. Det är prinslös vecka. Somliga ska roa sig brutalt. Med plugg.

Kommentera

