Jahopp.

Förutom att jag är chokad (nej, inte choklad) med plugg så har jag fått ett svar från ortopeden idag, eller ett halvt svar iaf. (Hon som ringde hade inte fått direktkontakt med läkaren men lämnat en lapp och fått svar på en lapp.)

Och det var: ”avvakta och undvik att belasta foten öht”.

Jahopp. Jag ska alltså inte stödja på foten när jag går på kryckor enligt ortopeden, vilket de på akuten sa var okej om jag inte belastade med nån tyngd.

Jag har ju gjort det för att det är lite lättare, och jag har ju fått en sorts sula att spänna på gipset om jag går ut men nu är det alltså slut på det roliga. Och därmed också lite svårare att gå några längre sträckor.

Men hellre vara försiktig nu än riskera längre tid i gips och skräckscenariot att operera foten.

Och jag fokuserar. På framtiden. Försöker göra det jag ska. Försöker hinna med det jag ska i tid så att jag inte kommer efter mer nu. Det känns som att jag går på halv maskin men jag går iaf framåt. Långsamt leder också framåt.

Och en god vän till mig har pirr i magen. Fjärilar. Ljuvligt att nån får uppleva det, nån som är så värd det. ♥ Lycka till dig, min vän.

 

Kommentera

