Blott en dag, ett ögonblick i sänder…

Idag har vi haft ett seminarie som gick under namnet ”delexamination”.

Fyra dagar efter dk 2 var slut.

De sätter ribban – och vi har bara att följa. Nån som sa ”hög studietakt”? Om inte, så säger jag det. ”Det går förbannat fort nu.”

Men vi blev godkända. Vi var argumentativa, pålästa och insatta i kurslitteraturen. *S* (Det senare är inte HELT sant även om jag läst nästan hela boken och den ÄR rätt intressant och roligt skriven.) MEN: Bakom ett självsäkert uppträdande och ett rikt ordflöde kan man dölja oceaner av okunskap.

Vi får allihop ”minst” godkänt, vilket innebär att hon kommer dela ut några VG’n också. Jag hoppas jag nyper ett av dem. Det kan jag behöva nu som en skjuts framåt.

Nu är jag slut. Känner för att fira. Ta lite paus.

Sagt och gjort.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Kanske jag borde följa Gosig Mus’ exempel på hur man roar sig?

(Somliga vet hur de ska ha kul…)

På söndag är nästa deadline. Vi får svar imorgon ”under dagen” på det vi lämnade in tidigare i veckan – det är på det svaret vi bygger vår uppgift som har deadline söndag…

Sa jag att det är hög studietakt?

3 svar to “Blott en dag, ett ögonblick i sänder…”

  1. Tina (din BTH kompis) Says:

    Hallå!
    Jaså ni fick reda på om ni var godkända. Det fick inte vi. Vad orättvist tycker!!! Hahaha Men det kan kanske bero på att vi hade den nya handledaren. Hon verkar bra, men det är alltid tufft att avgöra det på första träffen. Dessutom kunde hon inte stanna hela tiden, utan RMO fick komma efter halva tiden. Det blir nog bra i slutändan.
    Jag tycker också att det har blivit ett mycket högt tempo. Frågan är: Hur ska vi hinna? Jag kommer verkligen att fira om detta går hela vägen.
    Ta hand om dig!
    Kram
    Tina

  2. EnAnnanGranne Says:

    Aha, det är så Ikea uppfostrar sina gosedjur😉

    Men det är klart du ska fira!

  3. Tina – japp, direkt i feedbacken. Hoppas det ordnar sig med nya handledaren, det tar ju alltid lite tid att sätta sig in i jobbet.🙂

    GS: IKEA hade inte så mycket med saken att göra – de fick liksom ett eget liv när de väl kom innanför de här väggarna?😉

Kommentera

