Det finns så mycket

jag skulle vilja skriva om.

Som jag skulle vilja engagera mig i. Diskutera, argumentera. Vara vaken, insatt och kunnig i. Allt från omvärlden till ”trender” (och då menar jag inte mode). Aktuella händelser, värdsläget, livet från min synvinkel.

Men jag orkar inte.

Jag är trött, slut, tom när dagen närmar sig slut… Och ofta, ofta sitter jag till det är dags att lägga mig med en eller annan skolbok. Eller uppgift.

Vila, ledighet, semester… Det existerar inte. Jag känner mig aldrig fri från skolan även om jag smet ett dygn i förra veckan. Inte ens då var jag helt fri, för övrigt. Kurskamrat sms’ade, ett förskjutet handledningsmöte skulle göras.

Så därför kommer det där samhällsengagemanget lite längre ner i priolistan… Jag som diskuterade med vänner om allt som rörde sig i mitt huvud, allt från rubriker till världsläget. Nu? Jag bara… klagar?

Jag vill fråga en vän: ”hur mår du – egentligen?” och en annan vill jag säga: ”Du fixar det här!” och en tredje… pratar jag nästan aldrig med längre. Jag saknar det, saknar att veta vad som rör sig i era huvuden, era liv, er värld. Att få prata om och diskutera allt det där som jag vill och saknar.

Mitt liv består av… Att vara mamma till en prins och en sessa samt att studera på heltid. Thats it. Livet är på hold, när man pluggar på högskola har man normalt sett ett rikt umgänge, ett campusliv, en festande studentkår… Men pluggar man som vuxen och dessutom på distans så tappas det där roliga, avkopplande bort nånstans på vägen.

Men jag drömmer ändå om en liten avkoppling nu och då, ett storstadsbesök där jag kan sväva mellan oblivion och nirvana, och jag fokuserar på det mål jag har…

Framtiden.

(Men lite liv här och nu vore inte så dumt ändå.)

3 svar to “Det finns så mycket”

  1. Åh, jag vill också till stora staden i Norr. Bara strosa och titta på allt. Ett år (för hundra år sen!?) var det en isfigursutställning i Berzelipark – mkt fint! För att inte tala om hur mkt jag hade velat gå på hundmässan..men det är liv som ska räddas den helgen så jag får väl ta på mig tjänstepyjamasen och inställa mig. Tror inte chefen köper min ursäkt om att jag är hundsjuk så jag snart går upp i atomer..
    KRAMASSOMBARADEN

  2. U: Det hade väl varit nåt att göra, så SYND att du måste rädda liv just den helgen. *S* Jag har kollat lite på hotellrum och så, men det blir troligen inte av.

  3. Ja visst är det otur att liv ska räddas på helgerna, så hundsjuka tjänstepyjamasbärare inte kan åka på hundmässa😉

Kommentera

