Det är tisdag.

Ingen förklaring behövs till varför den suger bäverballe då. Faktiskt.

December dessutom och en halv jävla meter snö och dåligt plogat över jävla allt. 45 minuter försenad kommunanal buss. Gå på kryckor utan att stödja på foten i en dm snömodd som är packad ojämnt, om ni kan?

Förutom det så är det bara bra.

Prinsen är hemma, bara en sån sak? Vi pratar om rymden, om nobelpristagare och om partikelkollision i acceleratortunnel och om antimateria och svarta hål och hur man kan sugas in i ett svart hål och kastas ut i en annan dimension och egentligen är dimensionerna ett enda knyckel och hålen är portarna mellan alla universum. Faktiskt.

Och det enda han önskar sig till födelsedagen är ett general griveous light sabre och dom finns på toys’r’us eller på br leksaker för det har han sett på reklamen hos pappa. Och så lego förstås. Och gärna en ben ten omnitrix fast inte en sån som han fick från pappa förra året utan en större och bättre med (funktion som jag inte kommer ihåg men som visst var viktig för själva grejen) för då kunde man få fram riktiga flamman och vad de nu hette, de där andra…

Prinsen är snart åtta år. Ibland häpnar jag över hans tankekapacitet. Och ibland över vilken liten… man… han är. Beskyddande, stark och modig. Om han får säga det själv. Han är en hanvalp som övar sig i att bli en hel karl.

Och ibland blir han liten och ibland säger jag fel saker så de där blå-blå ögonen fylls av stora tårar och jag vill slå mig själv med ett baseballträ som kunde vara så okänslig och när jag säger förlåt och frågar om jag får trösta hör jag ett ”NEJ” med arg röst men så kommer där en smygande liten kille upp i famnen och jag får be om ursäkt och kramas lite och torka hans tårar.

Och vi är vänner igen.

Och imorgon vill han ha macka med jordnötssmör och varför kan han inte komma hem efter skolan för det suger på fritids och han vill hinna ut och leka i snön och visstja, vantarna måste han sätta på elementet och det önskar han sig också, ett par nya handskar för det är bra att byta med ett par torra och förresten kan jag inte läsa lite för honom innan han somnar?

Livet.

Hur kan det nånsin vara något annat än bra om man får dela det med en liten prinsunge? ♥

2 svar to “Det är tisdag.”

  1. Tina (din BTH kompis) Says:

    Hej!
    Det verkar som att du tycker att det är jobbigt nu, men samtidigt har du en förmåga att se det positiva. Visst är det skönt med barn. De är så direkta och har så mycket fina och intressanta tankar (men visst finns det även en del tankar som inte är speciellt fina). Jag bråkade senast med en av våra pojkar idag och jag kände mig som världens sämsta mamma efteråt. Det är ingen skön känsla. Det värsta var att lämna honom i förskoleklassen och veta att vi inte var sams. Det är konstigt att man som förälder alltid har konstant dåligt samvete.
    Jag hoppas att din onsdag kommer att kännas bättre.
    Styrkekramar till dig
    Tina

  2. Tina (din BTH kompis) Says:

    P.S Jag glömde säga att Cecilia Vennerstens sång är en av mina favoriter D.S

Kommentera

