I skuggan av terrorismens ansikte…

Jag läste om det igår. Såg presskonferensen i förmiddags. Har uppdaterat mig i princip hela dagen…

Jag har pratat med vänner om det och jag har försökt förklara för en liten prins varför en bomb exploderade och det brann och vad terrorist är för något och vad SÄPO betyder och hur förklarar man terror för ett litet barn?

Hur förklarar man varför sådant sker bland människor som kan skadas och att just det är avsikten med terror? Jag gjorde mitt bästa för att förklara på rätt nivå. Jag vet inte om jag lyckades.

Samtidigt skulle vi fira födelsedag och öppna paket och blåsa ut ljus och äta tårta. Samtidigt var det en liten blond lockig killes födelsedag och han var pirrig i magen och blev blyg när alla besökarna ramlade in och det var HONOM de kom för att fira…

När alla vännerna gått hem satte sig prins och sessa med bilspel och Presenten med stort P (jag hade beställt ratt och pedaler till hans ps2’a som han önskat sig och längtat så länge efter) och körde lite bilspel. Liten prins var en smula taggig efter kalaset och bråkades på syster men till slut samsades de och hade roligt en stund.

Vid sängdags summerade prinsen sin dag och kom fram till att det var ju kul med paket och böcker och sånt som han fick (faktaböcker – han älskar faktaböcker) men allra, allra bäst var ju ratt och pedaler… Skönt att det blev lyckat.

Imorgon åker han till pappa och en intensiv pluggvecka börjar igen med workshop 9-16 och genomgång av ytterligare ett statistikprogram, den här gången slipper vi SPSS och ska leka med Atlas Ti istället.

Jag har släpuppgifter som ska in, jag har intervjufrågor att förbereda och ett program att lära mig. Jag räknar med 12-14 timmar om dagen hela veckan.

Förutom på torsdag. Då ska jag röntgas och gipset ska bort. Och tummar måste hållas att foten läkt.

Ikväll är jag trött. Inte mer rädd för att terror hittat till Sverige också, men jag är rädd för att det ska leda till än större hat…

Och tomten kommer snart.

Kommentera

