Because The Night

tillbringas på andra sätt än i sängen (sorgligt nog?) eller sovande så… blir dagen lite lidande.

Jag väcktes av att biträdande rektorn ringde för att diskutera händelsen i fredags då liten prins blev mulad och skrämd av betydligt större kille på väg hem från skolan. De behöver dokumentation på alla såna händelser för den killen mår inte så bra och behöver förmodligen betydligt mer stöd och åtgärder än det finns resurser…

Men det är inte en ursäkt för att han gör andra människor illa, särskilt inte barn som är hälften så gamla som han.

Dagen ska tillbringas med skolarbete – fast jag vaknade med en skallebank från nedre regionerna av de mörkaste hålorna i helvetet… Jag kunde knappt behålla tabletten jag tvingade i mig till frukost. Ont i halsen, bränner i näsan, rostig i rören – tror prinsen delat med sig av sitt virus som gav honom krupp.

Och så har jag ett ärende att göra idag, som ska ställa något tillrätta. Då gäller det att se fräsch och pigg ut. (Som alltid när/om man ska visa sig bland folk?)

Jag måste också fundera lite på julfirande – vi firar julafton här ett par dagar i förväg eftersom liten prins ska iväg på äventyr med sin pappa. Maten har vi kommit överens om, det blir våra favoriter. Gott nog så. Men en julklapp måste inhandlas och prinsen vill ha hårda paket (Vem vill inte det?) och jag funderar på lego. Det har stort lekvärde. Sessan vill också gärna ha paket, tyvärr har hon snubblat över min paketgömma och sett det som ligger där som är till henne.

Men hon ska få ett till som hon ännu inte vet om. ♥ (Och det ska jag slå in redan i butik!) Själv har jag drömt om tomten (eller inte) men har ingen större förhoppning om att han landar min önskeklapp här till jul.Önskeklappen… är fåfäng. Med förnuftet vet jag att det aldrig kommer hända…

För övrigt så har jag haft intressanta drömmar – mardrömmarna höll sig undan den här gången.

Kommentera

