Ysch, ynklig…

Jag har fått en släng av nåt virus.

Är hängig, ont i skallen, förkyld och har feber… vaknade med feber imorse och hade bomull i huvudet minst till lunch. Men med en näve piller nu och då funkar det, även om jag helst av allt hade legat i sängen och ömkat mig.

Vi har jobbat med en inlämningsuppgift idag, det är sista innan själva litteratursökningen och analyserandet tar vid. Deadline är 7 januari, yay… Gott om tid? Nä, känns inte så. Men jag tror att vi tänker för stort, ungefär som när sessan ska räkna matte – ”Det här GÅR inte, jag KAN inte!” istället för ”det ska fan gå – vi klarar det här – det är ju inte så komplicerat”.

Mindset. Det är allt.

Mindset och fokus.

Det ska fan gå. Vi ska fixa det här. Det är ju bara högskolestudier, liksom?

Nåt annat som ska gå är jag. Imorgon. Jag ska bli av med gipset, jag ska röntgas och det ska vara helt i foten så vi slipper komplikationer och mer gips. Sådeså. Jag behöver det.

Jag har så mycket jag skulle vilja göra… så jag har inte TID med foten i gips.

Tomten kommer snart.

Och mina ljus är alldeles utbrunna, jag har inga fler, mitt förråd av ljus från fabriksboden är tomt… Hur ska jag klara mig? (Vän av ordning säger: ”åk dit och köp, då? Hur svårt kan det vara?”) Jo, det är lite knepigt iom att det inte går några bussar dit, att bära hem några lådor med ljus i 3 km är halvkul, att ta dem i sulkyn kan vara en idé om jag törs gå så långt på min fot förstås.

Jag KAN ju fråga en av mina söta snälla grannar också, förstås. (Men jag avskyr att vara till besvär och folk har nog med sitt i juletider)

(mycket fin… )

Ett svar to “Ysch, ynklig…”

  1. Tina (din BTH kompis) Says:

    Hej!
    Krya på dig och lycka till imorgon… Jag tror att jag hade satsat på grannen.
    Kram
    Tina

Kommentera

