Klick?

Eftersom foten klickar fortfarande och inte läkt ihop… Och eftersom jag hade trott att jag kunde joina julhandeln i helgen… och det inte gick… Så började en annan led klicka på mig ikväll.

Högra pekfingret.

Jag klickade hem några julklappar till både sessa och prins. Så snabbt det gick – klick, klick, klick och försändelsen var på väg hem… Fraktfritt och med förlängt öppet köp. Tror nu inte nåt av mina barn vill skicka tillbaka något av det jag klickat hem, iofs…

Så enkelt det är att förstöra pengar, mer pengar än man har om man inte tänker efter. ”Köp nu – betala senare” och ”räntefri avbetalning” och ”kredit upp till x tusen kronor” ”faktura – 30 dagar räntefritt” osv, osv, osv…

Jag betalade med pengar jag har på kontot. När jag inte har mer pengar på det konto jag får handla för, är det stopp. Vilket det blev ganska snart.

Men jag hade en 15% rabattkod här och fri frakt där och det blev helt säkert inte dyrare än att handla över disk – tvärtom. Inga butikspåslag eller så, priserna var betydligt lägre än om jag hade behövt ta mig ut till affärerna…

Nej, det var inte särskilt mycket jag kunde köpa. Men det var en önskeklapp var, och en bra att ha-sak för den ena och en behöver-sak för den andra.

Men hade jag varit lite mer lagd åt ”köp först och tänk sen”-hållet så hade det kunnat gå hur som helst.

Pengar. Klick – så är det hemma.

 

2 svar to “Klick?”

  1. Jag blir helt vansinnig när man får lånereklam i brevlådan nu. Eller nånsin egentligen, men särskilt nu, när det är extra tajt och man så gärna vill ge och jamen det där blancolånet…det löööser sig ju. Eh? 300.000 och det kostar nästan ”ingenting” i ränta och det går på fem minuter att få. Mm. Så fort går det att sätta sig i skiten.😦

    Tycker du tänker bra som bara handlar för det som finns på kontot.

  2. -ME-: Jag kan inte tänka på annat vis, jag är inte korkad. Även om det hade underlättat att vara det, jag tror på ”saliga äro de enfaldiga” i det fallet. Se bara på förnedrings-tv om ”lyxfällan” osv?

    Jag vill gärna ge. Men inte på bekostnad av vardagen – den är tajt nog som det är. Men prinsen får EN klapp från önskelistan iaf. Både från mig och från pappa – vi blir båda hjältar? Jag ringde för att höra vad han skulle köpa så vi inte skulle krocka i val av julklapp då önskelistan nog ser likadan ut ungefär på båda ställena – så jag sa vad jag beställt och han körde på alternativ två som nog var delad etta på önskelistan efter bulldogsvalpen och fyrhjulingen. *S*

Kommentera

