Helg…

Edit: Uppdaterad.
Den började mysigt. Med en kram och en ”kan vi inte ligga och dra oss en LITEN stund, mamma?” för liten prins hade kommit in till mamman mitt i natten. Tror ni vi kunde det? *S*

Det blev en såndär… tokgosig morgon med ljuvlig kelig söt prinsunge och lite småprat medan han åt frukost och klädde på sig. Han satt i soffan och såg på en dvd-film han fick igår, astrid lindgrens jul.

Så stänger han av den och vänder sig till mig och säger med ganska allvarlig röst: ”Mamma, vet du… Jag kommer ju alltid älska ”pärlan” (han sa hundens rätta namn) för han är min bästa hund… Men utan en hundkompis är jag liksom tom du vet… det är därför jag önskar mig en liten hundvalp.”

Han har alltid så klockrena beskrivningar på saker och ting, min son. Om man varit hundägare så vet man hur den känslan känns… ”utan en hundkompis är jag liksom tom.”

Det är en sån här han vill ha:
länkad till kenneln - klicka!

Och jag förstår honom. Hur kan man motstå en sån där uppsyn? Förutom att den kostar över 20 000 kr, då… Det är en svåruppfödd ras och priset blir förstås därefter. Liten prins har önskat sig en bulldog i flera år, han blir salig när han möter en bulle i området (hunden blir inte lika salig, förstår inte varför?) och han blir tårögd när han ser bilder som den på valpen ovan… Och han sparar inte längre till ett Xbox 360 (som han började spara till när han fick sin ratt och pedaler till Ps2’an i födelsedagspresent) utan till en bulldogsvalp.

Det lär han spara till länge. Eller iaf till han spelat Xbox 360 igen. Åttaåringar tänker inte så långt framåt. Men troligen är det en önskan som kommer ligga kvar länge… Även hos mamman. Själv kan jag även tänka mig en staffordshire bullterrier, jag har goda vänner som har såna. Det är också ljuvliga hundar med underbart temperament och precis ett sånt utseende som jag älskar. Jag gillar biffiga hundar med godmodigt temperament och energi när det behövs, men har inte det livet nu att en aktiv brukshund skulle funka.

Även om jag har en hemlig dröm att träna/tävla ipo/mondioring för det ser så jävla kul ut… Kanske i nästa liv när jag pluggat klart och har både lön och bil?

I helgen ska jag skriva tenta. Så tangentbordet glöder.

Och så har jag fått leveransrapport på det jag klickade hem igår…

Tomten kommer snart.

(Men troligen inte den tomten jag vill ska komma med present till mig… *S*)

Kommentera

