Färdig.

FÄRDIG, I say!

Jag skrev så fingrarna värkte. Läste så ögona blödde. Korrade så jag var helt snurrig, kollade referenser, fixade till.

Allt är klart och inlämnat. En igår och en idag. Nu hoppas jag att jag slipper se dem, att jag kan få en enda futtig liten uppgift (eller två) godkända utan pet – den här terminen har jag antingen varit ovanligt korkad eller så har handledarna varit ovanligt petiga för jag har inte fått NÅT godkänt rakt av… eller jo det har jag ju, men jag har fått komplettera några stycken.

Men det är väl bara att se det som ett extra tillfälle att lära sig. Antar jag.

Nu ska jag unna mig en slapp kväll. En lång dusch. Helst hade jag unnat mig ett par, tre pilsner. Men jag var för snål och för bekväm för att gå in på systemet när jag var i stan i fredags.

Stackars askungen? Förresten var det syndast om mig i hela världen igår. Och idag. Även om det just nu känns mycket bättre, tänk vad en färdigproducerad ordbajsning kan skapa lättnad? Som min svägerska brukar säga: En inlämnad tenta känns som när man haft magsjuka, en lätt oro men en stor lättnad.

Så är det.

Nu önskar jag mig bara några saker… förutom fred på jorden och miljoner i tipsvinst, alltså.

Nej. Jag tänker inte skriva vad. För då slår det inte in.

4 svar to “Färdig.”

  1. Tina (din BTH kompis) Says:

    Hallå!
    Vad glad jag blir över att du har lyckats. Vad skönt för dig! Det är dig väl unt att du ska ta dig ledig över helgerna. Det tänker jag göra.
    Grattis och bra kämpat!
    Kram
    Tina
    P.S Det är våra handledare som har varit ovanligt petiga den här terminen. Jag tror att de har fått en backning högre ifrån. D.S

  2. Tina: Ja, bättre sent än aldrig. Tack! Har du fått betyg? Förresten, har du hört att de fått backning eller är det något du tror? För petiga är de. *S*

  3. Christopher Says:

    Grattis! Njut av jullovet, någon kompensation för att man aldrig är riktigt ledig under terminen som student skall man väl ha?

  4. Christopher: Tyvärr blir det inget jullov här. Nästa deadline är 7/1, då är det terminsavslut. Men jag tänker ta ett par dagar över jul och ett par över nyår iaf.

Kommentera

