Tentastress…

Jag vet att jag har ”mig själv att skylla” som är ute i sista minuten.

Jag var långt ifrån ensam att ha problem med förra delkursen, men det är en klen tröst nu. Jag har iaf dunkat in en, och nästa ska kompletteras och dunkas in den också. Deadline 23.00.

Men att öppna den som jag hade så svårt med kändes som att öppna en burk mask. Spykänsla. Kan man hata vissa uppgifter mer än andra?

Jag vet att det är en fråga om mindset. Ser jag den som ett jobb istället för som ett hot så kommer det gå mycket lättare. Men det är just nu inte särskilt lätt.

När den är inne kommer jag jubla. Till måndag ungefär för vi måste få ihop ett gäng artiklar att läsa och analysera till uppsatsen. En sak i taget.

Jag ska iaf vara lite ledig över jul. Eller så. Och jag SKA ta ett par dagar ledigt över nyår, det är min favorithelg den här årstiden. Även om jag inte kommer kunna gå till stan och se det massiva fyrverkeriet i år…

Vår tradition är att förbereda middagen och klä oss varmt och gå ner och titta på gratisfyrverkerierna, sen går vi hem och chillar och mamman lagar god mat och vi dukar fint och klär oss fint och bara… är…

Mindset. Fokus. Jag ska skriva en uppsats nu.

När den är klar och inlämnad ska jag skriva ut den och sätta eld på den och dansa runt elden med höga hopp och vilda tjut. ELD-fest. Japp.

Förresten är det på tisdag. Eldfesten för oss karga nordbor. Då vänder det, då blir det sakta ljusare igen. På tisdag är det fullmåne dessutom.

Det är nog ren tur att jag har fotboja i form av aircast och en prinsunge hemma?För annars vet man aldrig vad som kunde hänt…

3 svar to “Tentastress…”

  1. På tisdag är det inte bara eldfest och fullmåne. Det är minsann månförmörkelse också. Klockan 8:40! Jappjapp!🙂

  2. Dys: Ja, jag SÅG det! Jag ska helt klart gå ut och försöka få en skymt av det, om det är klart väder. Om du har finväder kan du väl ta med kameran och försöka fånga?

  3. Beror på kylan! Är liksom inte hemma vid det klockslaget och kameran tycker inte om att vara ute i många minusgrader..
    Men jag skulle vilja!

Kommentera

