Life is… Life?

Jag fick en fråga idag om jag var nykär… För jag hade verkat så glad. Och gjort lite hjärtan. ♥

Nej.

Jag är inte nykär.

Men jag har varit glad idag. Lättad att släptentan är inlämnad och klar. Glad att jag har haft möjligheten att köpa varsin verkligt fin julklapp till mina barn. Glad att jag faktiskt har det förbaskat bra.

Även om jag blev tvungen att åka in till vårdcentralen och ta ett prov. Även om det är bökigt-som-fan att gå på kryckor i snön. Även om jag har krämpor här och där som gör livet lite besvärligare än det behövt vara.

Liten prins har kommit hem idag. Jag hämtade efter besöket på vårdcentralen. Han har en tendens att krypa upp i famnen och släppa taget om… orken. När mamman kommer kan man bli liten, trött och alldeles gråtfärdig…

För mamma orkar det.

Tydligen hade prinspappan och prinsen bråkats igår. Jag visste det redan för prinspappan messade mig och ville jag skulle ringa upp… För han ville berätta ”sin version” innan jag hörde liten prins berätta.

Jag har massor att säga om det men det passar sig inte i en öppen blogg. Så jag låter bli och pyser ut det lite vid sidan av…

Kvällen avrundades med att hämta julklappar på ica och komma hem och se ett kuvert från Tomten på hallmattan. Tomtar finns kanske, jag måste nog revidera min Grinch-attityd?

Och mat på det, lite glögg och pepparkakor och en griljerad julskinka senare och lugnet lägrar sig i familjen psykbryt… Sessan tog fluffet och gick hem, lite matte hann vi göra och ska göra mer imorgon.

Nationella prov på onsdag för somliga sessor.

Det har varit en vanlig dag, mitt i det som är livet.

(Och vilken MAN han är… Mr Phil… mhm…)

Kommentera

