Upp som en sol…

och ner som en… pannkaka?

Dagen har i stort sett varit fin, bra, ljuvlig och allt det där… Tokvackert väder ute, solen har skinit som om den hade betalt för det. Trots att det var årets kortaste dag. Och jag fick paket med posten. Jag har kanske varit snäll i år?

Jag har försökt göra lite nytta. Jag har tramsat endel på facebook. Jag har umgåtts med finaste ungarna mina. Vi har lagat mat, städat (Sessan hjälpte, söta hon!) och vi har räknat lite matte och tja…

Det blir jul här också.

När prinsen äntligen somnat (det tog tid, vi firar ju vår julafton imorgon!) så skulle sessan slå in lite julklappar, hon är så bra på det. (Och jag måste göra hennes nu inatt… jag är inte lika bra på det)

Nå, det gjorde hon bra. Sen ringde hon storprinsen. Och det var där den ganska bra dagen föll platt. Jag har skrivit om det förut. PAS. (Parental alienation syndrome.) Det är ett rent helvete att leva med och i det.

Jag fick försöka plocka upp bitarna av brustet hjärta. Igen.

Och snart är det jul…

Familjehögtiden framför andra. Och jag har inget trollspö och jag kan inte laga det som är trasigt.

5 svar to “Upp som en sol…”

  1. Jag önskar inget annat än att du hade fått julklapp som innebar att du slapp drabbas av PAS….
    Många styrkekramar till dej!

  2. Tezz: Tack… Det tråkiga är att det inte bara drabbar mig nu utan även storasyster. För att hon är hos mig.

  3. Tina (din BTH kompis) Says:

    Hej!
    Vad bra att du skriver ut lite känslor. Men jag anar att det förekommer mer än vad du nämner. Ibland måste man bara få det ur sig. Det är främst runt alla dessa familjehögtider som det känns värst. Du får tänka att det var det bästa som kunde hända. Naturligtvis hjälper inte den tanken när det känns som tyngst. Jag lider med dig…❤
    Styrkekramar i drivor skickar jag till dig…
    Tina

  4. Tina – det är alltför komplicerat för att förklara i ett nafs… Men om du googlar på PAS (Parental Alienation Syndrome) så får du en uppfattning om vad vi kämpar mot. Och det är aldrig nånsin det bästa som kunde hända, tvärtom är det en mardröm och den blir extra tydlig vid stora högtider och födelsedagar etc.

    Jag kanske skulle fokusera min C-uppsats senare om PAS. Det är en tanke jag har, iaf.

  5. Tina (din BTH kompis) Says:

    Hej igen!
    Att ta upp det i en c-uppsats låter som en bra idé.

    Kram

Kommentera

