Julafton…

Japp, vi har firat julafton idag.

Men vi började med mentorgruppmöte så liten prins var på fritids till lunch, de grillade korv i skogen och fick besök av en väldigt vacker (sa han) tomtekvinna. Min lilla prins har öga för söta tjejer. Häromdagen berättade han precis hur det såg ut när hans klasskompisar dansade på fritids, han levde sig in i berättelsen med glittrande ögon och röda kinder.

Minsann.

Efter att jag hämtat på fritids gick vi och handlade det sista vi behövde, sen var det dags för glögg och pepparkakor och paketöppning. Det finns bara ett ord att säga om det: Succé.

Och jag fick precis det jag önskat mig. ♥

Prinsen började bygga med julklappslego medan sessan och jag styrde lite med käket – värmde julmaten jag lagade igår, griljerade en skinka till och vips var det dukat och jäklar… vad mätt man kan bli. Vi hade inte mycket men det hade räckt till fem-sex personer till utan tvekan… En julöl blandat med must slank ner – jag tycker den är godast då.

Resten av kvällen spenderas i soffan med film (Tim Allen – The Santa Clause och Polarexpressen) och en stor skål godis och lite mera glögg… Somliga behövde ta en paus i filmtittandet, somliga blir galet rastlösa av det.

Helt enkelt en fin, mysig dag tillsammans med finaste ungarna mina. ♥

En God Jul önskar vi i Casa Milou.

För att jag inte ska anklagas för att vara sexistisk och könsrollsnormativ och för att fjäska lite för eventuella manliga läsare av bloggen så kommer här ett jämställt alternativ till er:

Och för er som varken gillar tomtefar eller tomtemor men trivs med musik har vi givetvis en av mina absoluta favoritjullåtar alla kategorier…

(Lovely. Amazing. Man MÅSTE gilla den här?)

4 svar to “Julafton…”

  1. Härligt att se att din tjuvstart av julen blev lyckad. Finns det något bättre än att se barnögon som gnistrar när de öppnar paket?

    Fin bild du lade in. Den undre såklart, den översta sover och har inte tid med dig ändå.

    God jul.

  2. Mycket lyckad… Sessan blev lite bortskämd när hon gick, fick med sig några lådor med käk – storprinsen kommer dit imorgon förmiddag. ♥ Tror att det inte är mycket som slår känslan av att se glädjen hos sina barn, nej…
    Visst var det fina bilder, du har inte en aning om -varför- han sover sådär utslagen på översta bilden?😉

    God jul till dig också!

  3. Christopher Says:

    Härligt! Det finns inget bättre än barn som blir lyckliga av bra julklappar!

    Skönt att du fick precis vad du ville ha också även om du inte skrev ut exakt vad det var. Nåja, i kombination med de där bilderna kan man ju ana och få se om det inte är fullmåne dessutom, jo minsann!😉😀

  4. Christopher: Exakt vad jag fick? Snälla barn förstås. *S* Och ett par tofflor, en dörrmatta och en slöjdsydd vetevärmare av liten prins som gjorde mig tårögd. Den var så fin! *snif*
    Fullmåne, ja. Väldigt mycket så. Men att jag är så förutsägbar, alltså? Jaja, du känner ju mig! 😈 😆

Kommentera

