Ensam är stark?

Eller är ensam bara ensam?

Idag åkte prinsen med sin pappa för att fira jul. Han såg fram emot det och blev väldigt sprallig när pappa klev in här för att hämta. Han ville visa sina fina legogrejor, han ville pappa skulle sitta ner och köra ett race på ps2, han for runt som en fis i en påse, lite exalterad för att pappa var här, hos honom.

Jag hade köpt en liten julklapp till pappa (från prinsen) och han tackade med en kram. Liten prins fick STORA ögon, jag tror inte han sett det nån gång. Han viskade sen när jag hjälpte honom att ta ner jacka och ställa fram skor: ”Mamma, pappa kramade dig!” och jag sa ”ja, var det konstigt att se?” Han nickade. Jag pussade honom och önskade honom en god jul med pappa, och sen försvann de.

Det blev ekande tomt.

Och jag kände mig ensam. Ensammast i världen.

Jag vet att det går över. Det brukar det göra. Idag har jag bara en orolig känsla i magen för de ska åka 40 mil i jultrafiken. Prinsens pappa kör bra, jag oroar mig inte för honom. Utan för alla andra riskfaktorer som finns, dåligt väglag, rattfyllor, stress och dålig sikt.

Men de lovade ringa när de var framme. Prinsen fick med sig en egen (!) mobiltelefon som han stolt visade upp för pappa och pappan sneglade lite på mig och sa ”Sprillans ny? Jag själv har en fyra år gammal lur och min åttaåriga son har en sprillans NY?!”

Jag förklarade inte. Ha.

Nu väntar jag på att prinsen ska ringa. Det lär dröja till runt 18 eller så. Under tiden har jag tramsat på facebook och terroriserat vänner. Och planerat för glöggkväll. Spetsad glögg. Julöl och skumtomtar. Julgrogg. Jadå, det får man.

Om man är barnfri.

Werner och Werner gör julbord och firar jul:

Ljuva 80-tal. Varför försvann du?

4 svar to “Ensam är stark?”

  1. Tina (din BTH kompis) Says:

    Hej!
    Jag hoppas att bilfärden gick bra? När man är barnfri så är det självklart att det är ok med en julgrogg.
    Sköt om dig och många kramar!
    Tina

  2. God jul på dig, hoppas att alla dina rädslor har o-besannats och att älsklings-Björnen kom fram ordentligt.

    Kram Åse

  3. Tina – allt gick bra och de är framme.

    Åse – Nu är jag lugn, vi har pratat med varandra. ♥

  4. Tina (din BTH kompis) Says:

    Hej!
    Skönt att höra…
    Kram
    Tina

Kommentera

