Jag funderar.

Jag har gott om tid att fundera nu.

Och jag funderar på att göra om här hemma. På billigast möjliga vis (förstås). Troligen med hjälp av färg och rollers, helt enkelt måla över tapeterna några gånger.

Jag vill inte längre ha grönt sovrum, det har varit grönt sen jag flyttade in och jag är trött på det. Jag vill ha vitt, möjligen med en vägg i annan färg. Kanske. Mitt sovrum är litet och det finns inte utrymme för så stora förändringar där.

Jag såg en bild på facebook idag, en av mina vänner där hade fått en förstoring på sina hundar och hon hade placerat den över huvudänden på sin säng. Det var rätt fint och jag har velat ha en förstoring på finaste pärlan och funderar på en svartvit sådan. Svartvitt är snyggt.

Men inte mot en blekgrön vägg.

Mot en vit (eller svart) vägg däremot, vore det snyggt. Fast egentligen har jag velat ha en fototapet som fondvägg länge, hur fånigt det än låter. Den här. Eller en liknande den här.

Drömmar. Jag har dom.

Det jag däremot inte har är en handyman. Såna är rätt praktiska att ha om man vill göra om hemma, haha! Fast jag har ju min granntant, hon är skitduktig på sånt. Tillsammans finns det nog inget vi kan fixa.

Jag tänkte ha en liten omröstning om vilken bild som är finast, jag kan inte riktigt bestämma mig för om färgbilden är finast eller om den är bäst som svartvit.

Den här:

Eller den här:

Rummet är litet. Sängen är svart. Väggarna blir (nog) vita/bruten vit. Bilden lär bli nånstans runt 50*70 eller 70*100.

Förresten vill jag göra om vardagsrummet också. Och köpa en ny soffa. Jag behöver vinna på lotto, tror jag.

5 svar to “Jag funderar.”

  1. EnAnnanGranne Says:

    Fast jag är hooked på svartvitt så skulle jag nog välja färgbilden. Just det motivet gör sig bra i färg men pälsens skiftningar och löven.
    Men det är egentligen hugget som stucket.

    Men den i färg är bäst. Betänk att en svartvit förstoring kan dra åt det grå hållet – om du inte gör förstoringen hos Crimson eller liknande. De billigare labben klarar inte av att gör bra svartvita eftersom de gör dessa på färgpapper…
    Och dra upp den i 70X100 – då blir den bäst och kommer till sin rätt.
    Och fasen vet om den inte blir i skala 1:1 då🙂

  2. GS: Jag älskar den färgbilden och när jag ser dem bredvid varandra här så ser den svartvita lite dassig ut. Fast jag är egentligen tokkär i fototapeten med månlandskapet också. Den är en dröm. En genväg är ju då att sätta finaste pärlan på väggen. ♥

  3. dysnomias Says:

    Håller på färgbilden och håller med föregående talare i frågan om svartvitt. Det man ska ha i åtanke (också) är att en bild sällan blir helt rättvis om man gjort om den från färg till svartvitt. Den blir mest dassig på något vis..
    Håller den kvalité för att maxas upp i 70*100 så tycker jag att du ska köra på det!

  4. Canvasfabriken gjorde jag en stor hos förra julen, de är skitbra. Om du gör rummet vitt med den där ljuvliga stockholmsbilden som fondvägg (vi bodde typ 2 cm åt höger, jag vet precis var det där är) så blir det värsta explosionnen av färgbilden, det skulle bli en superhäftig effekt. Fast på nån annan vägg än fondväggen förstås.

  5. Dys – färgbild på den blir det. Föregående talare vet vad han pratar om, det är han som tagit bilden. *S* Och när jag såg dem bredvid varandra så var den svartvita för dassig, verkligen.

    -ME-: Jag skulle gärna ha den på duk men duk är tokdyrt. En fondtapet vore inte helt fel, storstan ÄR vacker men månlandskapet är nog snäppet bättre, med bilden av jorden sådär… Och isf har jag ingen annan vägg för en 70*100-bild, rummet är toklitet med bara en hel vägg. Men pärlan passar överallt, han kan få plats i vardagsrummet när/om jag får råd med fondvägg.

Kommentera

