Julafton – God Jul

Det blev jul i år också, faktiskt.

Prinsen eller pappan ringde inte igår, och när jag oroat mig tillräckligt länge ringde jag prinsepappans mobil. Inget svar. Jag tänkte att om han kör är det bättre att jag ringer honom än till prinsen vars mobil låg i hans väska som möjligen låg i kofferten.

Två gånger ringde jag och han svarade inte.

Då ringde jag prinsens mobil och han svarade ”Hej mamma!” och vi pratade en stund. De hade varit framme i ungefär två timmar, sa han. Men förstås hade han glömt att ringa och ingen hade påmint. Men det gör inget, då visste jag att de kommit fram i alla fall. ♥

Sen ringde det igen, en halvtimme senare. Prinsen. ”Jag ville bara säga att jag saknar dig och att jag älskar dig och att vi ser på en film nu.” Och ytterligare småprat. Älskade barn!

Kvällen spenderades med sessan och grannen – uppesittarkväll med the blues brothers, janzon och lite gammaldags hederlig grogg. Sessan gick hem efter ett tag men grannen och jag höll ut lite längre.

Och imorse väcktes jag av en älskad röst i örat… ”God Jul, mamma… Jag ville bara ringa och önska dig det.” Prinsen. Vi pratade en stund och han berättade att det låg FEM STORA paket under granen med hans namn på. ”Det är pirrigt i magen, mamma!”

Älskade unge. Min julklapp blev hans röst i örat.

God Jul/Merry Christmas – Från mig till er alla

Kommentera

